Yerel tarih konularının sosyal bilgiler üniteleri ile ilişkilendirilmesine yönelik bir çalışma (Tokat örneği)
dc.contributor.advisor | Tak, İsa | |
dc.contributor.author | Örten, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:12:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:12:28Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619443 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı Müfredat Programları'nda yerel tarih konularının işlenebilirliğine vurgu yapan maddelerin tespiti ve Tokat yerel tarih konularının sosyal bilgiler müfredatı ile ilişkilendirilmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmada, sosyal bilgiler dersi ve amaçları, yerel tarih, yerel tarihin gelişimi, kaynakları ve faydaları ayrıca ilköğretim sosyal bilgiler dersi program ve müfredat programlarında yerel tarihe ilişkin maddeleri irdelenmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda müfredat içerisinde yerel tarih konularının işlenebileceği sınıflar, öğrenme alanları ve üniteler belirlenerek etkinlik örnekleri hazırlanmıştır. Yerel tarih konularının öğretimi konusunda öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amacıyla da görüşme formu oluşturulmuş öğretmen görüşlerine de yer verilmiştir.Bu çalışma sonunda yerel tarih öğretiminin sağlayabileceği yararlar ile sosyal bilgiler müfredat programında hedeflenen kazanımlar arasında önemli benzerlikle görülmüştür. Bu sayede yerel tarih konularının öğretimi ile sosyal bilgiler müfredatının ilişkilendirilebileceği, tokat örneğinde gösterilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, it is intended to evaluate items emphasizing local history in the Ministry of National Education curriculums and to establish relation between Tokat local history and social studies curriculum.In the research, it is attempted to evaluate social studies and its objects, local history, development, source and benefit of local history and items about local history in the primary education social studies curriculum. In this way, grades, learning areas and units, we can use local history, stated and activity examples are prepared. Interview form prepared to state teacher opinion about teaching local history.In the conclusion, fond out the important similarity between benefit of local history education and attainment aimed in the social studies curriculum. In the case of Tokat, I tried to show a relationship can establish between the local history education and the primary education social studies curriculum. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Yerel tarih konularının sosyal bilgiler üniteleri ile ilişkilendirilmesine yönelik bir çalışma (Tokat örneği) | |
dc.title.alternative | A study indented for integration local history subjects with social studies unites (the case of Tokat) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.subject.ytm | History teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.identifier.yokid | 308281 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214571 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Tarih Eğitimi Bilim Dalı |