Show simple item record

dc.contributor.advisorÇevik, Osman
dc.contributor.authorYiğit, Alperen Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:26Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:26Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619437
dc.description.abstractTürk ofis mobilyaları sektörü, son yıllarda rekabetin hızla arttığı sektörlerden biridir. Rekabetin hızla artmasına paralel olarak pazar araştırmaları daha önemli hale gelmiştir. Bu çalışmada konjoint analizi yöntemi ile tüketicilerin ofis mobilyaları tercihlerini belirlemeye yönelik bir araştırma yapılmıştır.Konjoint analizi yeni bir ürün veya mevcut bir ürünün yeni nitelikleri için tüketicilerin tepkisini ölçen, analiz eden ve tahmin eden bir pazarlama araştırması tekniğidir. Bu teknikteki temel varsayım, mal veya hizmetlerin satın alınmasında veya beğenilmesinde sadece bir değil birden çok faktörün rol oynadığıdır.Uygulama çalışması 17 ilden 63 ofis mobilyası tüketicisi üzerinde yapılmıştır. Veri toplanması amacıyla, ortogonal düzen yardımıyla elde edilmiş 18 seçim kartı oluşturulmuş ve bu kartlar anket formunda tüketicilere sunulmuştur. Tüketicilerden ofis mobilyalarının özelliklerine göre oluşturulan seçim kartlarına sıra numarası vermeleri istenmiştir. Elde edilen veriler, tüketicilerin ofis mobilyası tercihlerini belirlemek için analiz edilmiştir.Analiz sonucunda, ofis mobilyası satın alma kararına etki eden ürün özellikleri tespit edilmiştir. Buna göre tüketicilerin ofis mobilyası satın almalarındaki en önemli etken ?Malzeme ve İşçilik? faktörüdür.Anahtar kelimeler: Konjoint Analizi, Ofis Mobilyaları
dc.description.abstractTurkish office furniture market is recently one of the markets having rough competition among others. In line with the competition among the firms, market search is gaining importance. In this study the office furniture preference of consumers has been investigated with the conjoint analysis.Conjoint analysis is a marketing research technique for measuring, analyzing, and predicting customers? responses to new products and to new features of existing products. The technique relies upon the assumption that not only one but many factors affect the purchasing or appreciation.The empirical study was conducted on 63 office furniture customers in 17 cities. To gain datas 18 selection cards gathered by ortogonal array were presented to consumers with a poll. It is asked to respondents to order the cards due to the properties of the office furnitures. Then the obtained data has been analysed to determine the consumer office furniture preference.Result of the analyisis, the effects of the product attributes are found in the decision of buying office furniture. Results indicate that the most important attribute to consumers for purchasing office furniture is a factor named ?Material and Making?.Keywords: Conjoint Analysis, Office Furnitureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKonjoint analizi ve ofis mobilyası tüketicilerinin tercihleri üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeConjoint analysis and an application on office furniture consumers? preferences
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÜretim Yönetimi ve Pazarlama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConjoint analysis
dc.subject.ytmOffice furniture
dc.identifier.yokid311265
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226610
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess