Show simple item record

dc.contributor.advisorTürnüklü, Elif
dc.contributor.advisorGür, Hülya
dc.contributor.authorSavuran, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-03T17:50:50Z
dc.date.available2020-12-03T17:50:50Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61942
dc.description.abstractYapılan arastırmada, Proje Tabanlı Ögrenme Modelinin ilkögretim yedincisınıf matematik dersinde kullanımının, ögrenme sürecine etkisi arastırıldı. Çalısma;2005?2006 egitim-ögretim yılında, zmir ilinin Beydag ilçesindeki Atatürk Yatılılkögretim Bölge Okulunda, deney grubu olarak seçilen 7/B ve kontrol grubu olarakseçilen 7/A sınıflarında gerçeklestirildi. Çalısmanın gerçeklestirilmesinde;Denklestirme Testi, Denklemler ve Dogru Grafikleri Bilgi Ölçegi ve MatematigeYönelik Tutum Ölçegi gelistirilerek istatistiksel analizleri yapıldı.Matematik konularının ögretiminde çalısma yapraklarından, materyallerden,çesitli arastırmalardan, matematiksel oyun ve aktivitelerden yaralanıldı. Kontrol vedeney grupları arasındaki basarı farklılıkları bilgi ölçme araçları ile karsılastırıldı.Deney grubundaki ögrencilerin basarılarını belirlemede, çalısma yaprakları, projeödevleri, sınıf içi çalısmalar, portfolyolar ve matematik günlükleri etkili oldu.Çalısma sonunda ögrencilerin matematige yönelik tutumlarındaki degisim incelendi.Proje Tabanlı Ögrenme Modeline göre hazırlanan matematik ders planlarıçerçevesinde gerçeklestirilen ögrenme sürecinde; Denklemler ve Dogru Grafikleriünitesinde kontrol ve deney grubundaki ögrencilerin matematik basarılarıkarsılastırılmıstır. Deney grubundaki ögrencilerin basarı ortalamalarının daha yüksekoldugu gözlemlenmis, ancak bu fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıstır, fakatdaha sonra tekrar uygulanan son test (kalıcılık testi) sonucunda kontrol ve deneygrubundaki ögrencilerin matematik basarıları arasında deney grubu lehine anlamlıfarklılık oldugu gözlemlenmistir. Ögrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarıarasında deney grubu lehine anlamlı farklılık oldugu sonuçlarına ulasılmıstır.Sonuçlar dogrultusunda öneriler sunulmustur.Anahtar Kelimeler : Geleneksel Ögrenme Modeli, Aktif Ögrenme, Proje TabanlıÖgrenme Modeli, Matematik Egitimi.
dc.description.abstractIn this study, the effect of the application of Project Based Learning inseventh grade upon the learning process is investigated. The study was carried out inBeydag Atatürk Boarding School in zmir in 2005-2006 by taking 7/B asexperimental group and 7/A as control group. During the realization of this study aMath Attitude Scale, Equations and Line Graphics Success Scale were developedand statistical analysis of them were done.Worksheets, various materials, different researches, mathematical gamesand activities were made use of in teaching Mathematics subjects. The differencebetween the success of the experimental and control group was compared by meansof data measurement devices and worksheets. In order to determine the success ofthe students in the experimental group, worksheets, project assignments, studies,portfolios and daily Maths reports were used. At the end of this study the resultswere studied in order to determine whether there has been any change or not in theattitudes of the students towards Maths.During the application of this study, the aim was to compare the success ofthe experimental and control group on Maths concerning the units of Equations andLive Graphics. For this purpose a learning process was designed by making use ofMaths lesson plans based on Project Based Learning Model. The findings showedthat the avarege success of the students of the experimental group was higher but thisdifference was not evaluated as meaningful statistically. However according to theresults of a post-test apllied to the students, a significant difference was observed inMathematics achievement in favour of the experimental group. Also, it is observedthat the students in the experimental group had much more positive opinions andattitudes towards Maths than that of the control group.Key Words:Tradional Teaching Method, Active Learning, Project Based LearningMethod, Mathematics Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim yedinci sınıflarda proje tabanlı matematik öğreniminin matematik başarısına tutuma ve kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeAn effect of project based learning model on the success attitude permanence of teaching seventh grade mathematics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9013265
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid269944
dc.description.pages206
dc.publisher.disciplineMatematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess