Show simple item record

dc.contributor.advisorKarataş, Mehmet
dc.contributor.authorÖzdoğan, Mahmut
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:25Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:25Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619429
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda hazırlanan yeni Sosyal Bilgiler programında aktif öğrenme tekniklerinin öğrenci başarısına etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın ana problemi, ilköğretim ikinci kademe Sosyal Bilgiler dersinde yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda hazırlanan yeni Sosyal Bilgiler programında aktif öğrenme teknikleri ile yapılan Sosyal Bilgiler öğretiminin, aktif öğrenme teknikleriyle yapılmayan Sosyal Bilgiler öğretimine göre, öğrencide daha başarılı ve kalıcı sonuçlar ortaya koyup koymadığı sorusudur. Araştırmanın amacı doğrultusunda deney ve kontrol grupları başarı ve kalıcılık açısından incelenmiştir.Araştırma 2007?2008 eğitim öğretim yılının 2. döneminde Sivas Yıldızeli ilçesinin Kalın ve Bayat İlköğretim Okullarında yapılmış ön test son test kontrol gruplu desen modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın evreni Sivas ili Yıldızeli ilçesindeki köy ilköğretim okullarıdır. Örneklemi ise bu köy ilköğretim okulları içinde bulunan Kalın ve Bayat İlköğretim Okulları'dır. Kalın İlköğretim Okulu deney grubu, Bayat İlköğretim Okulu ise kontrol grubu olarak alınmıştır.Uygulama sırasında İlköğretim Sosyal Bilgiler dersi 6.sınıf Ülkemiz ve Dünya, 7. Sınıf Ekonomi ve Sosyal Hayat ünitelerinin konuları aktif öğrenme yöntemleri ile işlenmiştir.Araştırmada grupların denkliğini belirlemek için araştırmacı tarafından Kişisel Bilgiler Formu geliştirilmiştir. Buna göre grupların; Kardeş Sayısı, Ev Halkı Sayısı, Anne-Baba Öğrenim Durumu, Anne-Baba Mesleği ve Geçen Yıl Sosyal Bilgiler Notu alanlarına göre farklılaşmadığı görülmüştür.Çalışmada grupların başarılarını ölçmek için Sosyal Bilgiler Başarı Testi, bilgilerin kalıcılığını ölçmek için Kalıcılık Testi, aktif öğrenme ortamını ölçmek için Desca Anketi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.0 programında analizleri yapılarak değerlendirilmiştir. Alınan sonuçların deney grubu lehine olduğu görülmüştür.Araştırma sonunda, aktif öğrenme tekniklerinin Sosyal Bilgiler öğretiminde öğrencilerin başarısını ve kalıcılığını artırdığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı Yaklaşım, Sosyal Bilgiler, Aktif Öğrenme, Akademik Başarı, Kalıcılık.
dc.description.abstractThe basic aim of this work is to prove the effect of active learning techniques of new social science on students? success according to constructivism. Main problem of this research to clarify that new social science lesson schedule in elementary school, lessons with active learning techniques give succesful results or not. In the direction of the aim of research, study and control groups were examined in the aspect of success and permanence.The research was applied control group pathern model again which was experiended in the second term of 2007?2008 education and training years in Kalın and Bayat Elementary Schools in Sivas, Yıldızeli. The research?s study area is villages elemantry schools in Yıldızeli, Sivas. Its sample is Kalın and Bayat Elementary schools in Yıldızeli. Kalın Elementary School is stated as `experiment group? and Bayat Elementary School is stated as `control group?.At the research period, social sciences unit ?Our Contry and Universe? in 6th grade, and unit ?Economic and Social life? in 7th grade were processed with active learning techniques.For the sake of knowing the equality of the groups, the researcher builded up a personal information form. According to these forms any differences were seen on groups number of sister or brother, number of family members, parents education and their occupations, and students? social science grades in last previous year.In experiment, in order to measure the groups success social, sciences achievement test was used, and for the sake of measuring active learning Desca survey was used. Data were evaluated with analyzing in SPSS 16.0 programme. It was seen that the results are in experiment groups? favor.At the end of the research, it was determined that active learning techniques raise the the students success and permanancy of their information.Key Words: Constructivism, Social Siences, Active Learning, Academic Success, Permanency.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda hazırlanan yeni sosyal bilgiler programında aktif öğrenme tekniklerinin kullanımı (Kalın ve Bayat ilköğretim okulları örneği)
dc.title.alternativeThe usage of active learning techniques in a new social studies which is prepared in direction of constructivist approach (Sample of Kalın and Bayat elementary scools)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid323822
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid231696
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess