Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Okçu, Aydın | |
dc.contributor.author | Ağir, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:50:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:50:47Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61939 | |
dc.description.abstract | Teknolojinin hızla ilerlemesi, öğretmenlerin gelisen bu teknolojiye ayak uydurması,teknoloji okur-yazarı olması, görev ve rollerindeki değisiklikleri kabullenebilmelerinde, yeniteknolojilere karsı nasıl bir tutum sergilediği önem kazanmaktadır. Bu arastırmada, özelokullarda ve devlet okullarında çalısan ilköğretim öğretmenlerin uzaktan eğitime karsı nasılbir tutum sergiledikleri belirlenmeye çalısılmıs, uzaktan eğitim teknolojilerine iliskingörüsleri arastırılmıstır.Uzaktan eğitime yönelik düsüncelerini belirlemek amacıyla öğretmenlere arastırmacıtarafından gelistirilen ?Uzaktan Eğitim Tutum Ölçeği? uygulanmıstır. Arastırmaya 2006?2007 eğitim-öğretim yılında Balıkesir ilindeki 10 ilköğretim okulunda görev yapan 238öğretmen dâhil edilmistir. Ölçekten elde edilen veriler bilgisayar ortamında, SPSS 12.0programı ile analiz edilmistir.Özel okullarda ve devlet okullarında çalısan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktaneğitime karsı tutumlarını; cinsiyet, çalıstığı kurum, mesleki kıdem, öğrenim durumu, bransı,uzaktan eğitimle ilgili bilgi sahibi olup olmama durumlarına göre farklılasma durumunubelirlemek amacıyla, t-testi ve varyans analizi hesaplamaları yapılmıstır.Öğretmenlerin uzaktan eğitime tutum düzeyleri orta değere yakın olmakla beraberolumlu yönde bulunmustur. Cinsiyetin, çalısılan kurumun, öğrenim durumunun ve bransın,uzaktan eğitime karsı tutumda anlamlı bir farklılık göstermediği ortaya çıkmıstır. Bununyanında öğretmenlerin uzaktan eğitime karsı tutumlarının, mesleki kıdemlerine bağlı olarakanlamlı bir sekilde değistiği gözlenmistir. 0-5 yıl arası mesleki kıdeme sahip olanöğretmenler uzaktan eğitime karsı olumlu bir tutum sergilemektedir. Öğretmenlerin uzaktaneğitim hakkında bilgi sahibi olup olmama durumları ile uzaktan eğitime karsı tutum arasındaanlamlı bir fark bulunmustur. Kullanılmak istenen uzaktan eğitim yöntemleri kıdeme göreanlamlı olarak değismektedir.Anahtar Kelimeler: Uzaktan eğitim, Yüz yüze eğitim, Teknoloji, Tutum. | |
dc.description.abstract | In the improvement of technology, teacher?s attitude towards following thetechnology, having enough knowledge about technology and accepting the change betweenmission and roles, the teachers? attitudes towards new technologies were important. In thisresearch, the public and private primary school teachers? attitudes towards distanceeducation and their ideas about the distance education technologies were examined.In the 2006-2007 fall term, in order to determine their idea about distance educationa survey, called the ?Attitude Scale towards Distance Education?, was conducted to 238teachers who were working in 10 secondary schools in Balikesir. The data gained from thesurvey were analysed with SPSS 12.0.t-test and analysis of variance was done to determine the effect of teachers? gender,working place, occupationally seniority, education level, branch and knowledge aboutdistance education on the teachers? attitudes towards distance education.The survey found that teachers? attitudes towards distance education were close tomidpoint direction. In survey, it was observed that the gender, the branch, working placeand education level have no signification effect on teachers? attitudes toward distancelearning. It was also observed that the occupationally seniority of teachers in job havesignification effect on distanced education and teachers who have worked between 0 and 5years have positive attitude towards distance education. In the survey, there was asignification relationship between attitudes towards distance education and teachers?knowledge level about distance education and between occupationally seniority and thecommunication methods which preferred.Key words: Distance education, Face to face education, Technology, Attitude. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determining the teachers' attitudes towards distance education in public primary school and private primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9013781 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 177901 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |