dc.contributor.advisor | Erginer, Ergin | |
dc.contributor.author | Başar, Tarik | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:12:17Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:12:17Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619396 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, 2005 ilköğretim 4. sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğretim programında yer alan eğitim hedefleri belirlenirken; hangi öğrenme düzeylerine ağırlık verildiğini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda programda yer alan öğrenci kazanımlarının teknik ve taksonomik analizleri yapılmıştır.Teknik analiz sonucunda, programda yer alan öğrenci kazanımlarının çoğunluğunun ( % 59,55) davranış özelliği gösterdiği, % 21,91'inin hedef özelliği gösterdiği ve % 18,54'ünün ise ne hedef ne de davranış özelliği gösterdiği belirlenmiştir. Yine teknik analiz sonucunda, öğrenci kazanımlarının tamamının bir muhteva ile kenetlilik ilkesine, öğrenci kazanımlarının % 98,88'inin öğrenciye görelilik ilkesine, % 68,54'ünün açık seçiklik ilkesine, % 80,9'unun genellik sınırlılık ilkesine ve % 67,98'inin yüklem kuralına uygun olduğu belirlenmiştir.Taksonomik analiz sonucunda, programda yer alan öğrenci kazanımlarının büyük çoğunluğunun bilişsel alana (% 83,71) ait olduğu ve duyuşsal alan (% 3,93) ve psikomotor alana (% 12,36) ait çok az öğrenci kazanımına yer verildiği belirlenmiştir. Bilişsel alanda yer alan öğrenci kazanımlarının çoğunluğunun kavrama (% 46,98) ve bilgi (% 40,27) düzeyinde yer aldığı belirlenmiştir. Öğrenci kazanımlarının % 11,41'inin uygulama, sadece bir öğrenci kazanımının analiz (% 0,67) ve yine sadece bir öğrenci kazanımının sentez (% 0,67) düzeyinde yer aldığı yani üst düzey bilişsel öğrenme düzeylerine çok az yer verildiği belirlenmiştir. Duyuşsal alanda yer alan öğrenci kazanımlarının da % 71,43'ünün değer verme düzeyinde % 14,29'unun alma ve yine % 14,29'unun tepkide bulunma düzeyinde yer aldığı belirlenmiştir. Psikomotor alanda yer alan öğrenci kazanımlarının ise % 81,82'sinin beceri haline getirme düzeyinde, % 18,18'inin algılama düzeyinde yer aldığı belirlenmiştir.Çalışmanın sonucunda; 2005 ilköğretim 4. sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğretim programında yer alan eğitim hedeflerinin öğrencilerin, üst düzey bilişsel, duyuşsal ve psikomotor öğrenme düzeylerine ulaşmaları için yeterli olmadığı belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı, Taksonomi, Öğrenci Kazanımı, Eğitim Hedefleri | |
dc.description.abstract | Purpose of this study is to determine which learning levels are concentrated while educational objectives taking part in 2005 primary school 4th year class Science and Technology lesson curriculum in year 2005. Technical and taxonomic analyses for acquisition of student taking part in the curriculum were made in the direction of this purpose.As a result of technical analysis; it was determined that most (% 59,55) of acquisition of students taking part in the curriculum show behavior characteristic, % 21,91 show objective feature and % 18,54 show neither objective nor behavior characteristic. Again in result of technical analysis; it was determined that all of student acquisition is appropriate with coupling with content principle, % 98,88 of student acquisition is appropriate with relativity to student principle, % 68,54 is appropriate with clarity principle, % 80,9 is appropriate with generality restriction principle and % 67,98 is appropriate with attribution principle.As a result of taxonomic analysis; it was determined that most of acquisition of students taking part in the curriculum belongs to cognitive domain (% 83,71) and very less student acquisition belonging to affective domain (% 3,93) and psychomotor domain (% 12,36) is included. Most of acquisition of students taking part in the cognitive domain takes part comprehension (% 46,98) and knowledge (% 40,27) level. It was determined that % 11,41 of student acquisition takes part in application, only one student acquisition at analysis (% 0,67) level and only one student acquisition at synthesis (% 0,67) level, namely upper degree cognitive learning levels are treated very few. It was also determined that % 71,43 of acquisition of students taking part in the affective domain takes part at valuing level, % 14,29 at receiving level and % 14,29 at responding level. It was determined that % 81,82 of acquisition of students taking part in the psychomotor domain takes part at complex overt response level and % 18,18 at perception level.As a result of the study; it was determined that educational objectives aren?t effecient for reach to upper degree cognitive, affective and psychomotor learning levels of students in 2005 primary school 4th year class Science and Technology lesson curriculum in year 2005.Key words: Science and Technology Lesson Curriculum, Taxonomy, Student Acquisition, Educational Objectives | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2005 yılı ilköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programı eğitim hedeflerinin taksonomik analizi | |
dc.title.alternative | The taxonomic analysis of educational objectives for primary school 4th year class science and technology lesson curriculum for year 2005 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Taxonomic analysis | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Education targets | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.identifier.yokid | 356811 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 249756 | |
dc.description.pages | 221 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |