E-okul uygulamasının başarısına yönelik ilköğretim okulu öğretmen ve idarecilerinin görüşleri
dc.contributor.advisor | Arslan, Mehmet | |
dc.contributor.author | Akar, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:12:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:12:16Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619394 | |
dc.description.abstract | E-okul uygulamasının güçlü ve zayıf yönlerinin ortaya koyulmasını amaçlayan bu araştırmada; E-okul uygulamasının başarısı hakkındaki öğretmen görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma örneklemini Tokat ili ve ilçelerinde görev yapan 602 ilköğretim okulu öğretmen ve idarecisi oluşturmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen bir ölçekle toplanıp X, N, t testi, Anova, Mann Withney U ve Kruscall-Wallis testleri yardımıyla analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda öğretmen ve idarecilerin E-okulun faydalılığı hakkındaki görüşleri; cinsiyetlerine, kıdemlerine, bilgisayara olan ilgilerine ya da okulun yerleşim yerine göre belirgin bir farklılık göstermediği fakat idari görevi olan öğretmenlerin e-okul uygulamasını diğer öğretmenlere kıyasla daha faydalı bulduğu belirlenmiştir. Bu fark E-okul uygulamasının getirdiği kolaylıkların idarecilere yönelik olmasından kaynaklanabilir. Araştırma sonucunda öğretmen ve idarecilerin E-okulun kullanışlılığı hakkındaki görüşleri; idari görevleri olmasına, cinsiyetlerine, bilgisayara olan ilgilerine ya da okulun yerleşim yerine göre belirgin bir farklılık göstermediği; bununla birlikte kıdemli öğretmenlerin e-okul uygulamasını daha kullanışlı bulduğu belirlenmiştir. Aradaki farkın; E-okul uygulamasında kullanılan yazı tipi, menüler, kullanılan renkler gibi özelliklerin daha çok kıdemli öğretmenlere hitap etmesinden kaynaklandığı, genç öğretmenlerin daha farklı bir kullanıcı arayüzü istedikleri anlaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda; okullardaki internet bağlantılı bilgisayar sayısının arttırılması, E-okul uygulamasının diğer internet tarayıcılarıyla uyumlu hale getirilmesi, her ilçede bu programdan sorumlu en az 1 öğretmenin bulunması önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of the study is to find out the strength and weaknesses of ?e-okul? application in the Ministry of National Education (MoNE) in Turkey. A questionnaire was developed by the researcher so as to describe the perceptions of teachers regarding the success of ?e-okul? applications in state schools. Survey method was used in the study and the sample consisted of the 602 teachers and school administrators in the province of Tokat and its townships. The data obtained was analyzed by using X, N and t tests; Mann Withney U, Kruscall-Wallis tests and ANOVA.The results of the study revealed that while there were no significant differences between the perceptions of teachers and school administrators regarding the effectiveness of ?e-okul? applications with respect to their gender, seniority, interest in computer and schools? location, it was found out that administrators considered ?e-okul? applications to be more effective than the teachers did. This difference can be attributed to the fact that the facilities of ?e-okul? applications were mainly for school administrators rather than teachers. The results of the study also indicated that there were no significant differences between the perceptions of teachers and school administrators on the practicability of ?e-okul? applications with respect to their gender, interest in computer, schools? location. However, it was determined that senior teachers have found ?e-okul? applications more practical. The difference can be a result of the fact that such features of ?e-okul? applications as colors, fonts and menus address the senior teachers more and that younger teachers ask for a different user interface. Among the implications of the study for practice drawn from the conclusions are increasing the number of computer in schools with Internet access, making ?e-okul? applications compatible with various internet browsers, appointing at least a teacher responsible for ?e-okul? programs to every town. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | E-okul uygulamasının başarısına yönelik ilköğretim okulu öğretmen ve idarecilerinin görüşleri | |
dc.title.alternative | Teachers' and administrators' opinions regarding the success of e-okul applications in primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Elektronic shool | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Computers | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.subject.ytm | Internet use | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.identifier.yokid | 359517 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 249757 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Program Geliştirme Bilim Dalı |