Show simple item record

dc.contributor.advisorBedir, Gülay
dc.contributor.authorSu Bergil, Ayfer
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:16Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:16Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619392
dc.description.abstractGünümüzde küreselleşme sürecinin doğal bir sonucu olan bireyler arası etkileşimin hızla uluslar arası etkileşime dönüşmesi özellikle uluslar arası bir dil olan İngilizce öğretimini ülkeler açısından zorunlu bir hale getirmektedir. Doğal olarak oluşan bu zorunluluk, ülkelerin ve toplumların İngilizceyi oluşturan dört temel beceriden biri olan konuşma becerisini daha verimli ve etkili bir biçimde gerçekleştirmelerini gerekli kılmaktadır. Bu nedenlerle yola çıkılan bu araştırmada, yabancı dil öğretiminde İngilizce konuşma becerisini geliştirmek amacıyla kullanılan yöntemlerden olan iletişimsel yönteme dayalı yaratıcı drama tekniğinin, uygulamada ne derece etkili olduğunu belirlemek hedeflenmiştir. Araştırmanın evrenini 2009?2010 öğretim yılında Amasya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Hazırlık sınıfı öğrencilerinin tamamı oluştururken, örneklemini ise temel düzeyde bulunan, 30'u kontrol ve 30'u deney grubu olmak üzere Hazırlık A ve B sınıflarından toplam 60 öğrenci oluşturmaktadır. Tarama ve deneme modelinin beraber kullanıldığı bu araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen öntest-sontest başarı testleri, CEF öğrenci değerlendirme formu ve anket uygulanarak gerekli verilere ulaşılmıştır. Verilerin analizinde Windows için SPSS 15.00. paket programı kullanılarak; ilişkili ve ilişkisiz örneklemler için T-Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Mann Whitney U-Testi, Kruskal Wallis H-Testi, Kay-Kare Testi (Chi-Square Test X2) uygulanmıştır. Ayrıca ankette yer alan öğrenci özelliklerine yönelik sorulara verilen cevaplar nitel olarak değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde, iletişimsel öğretim yöntemlerine dayalı yaratıcı drama tekniğinin, geleneksel öğretim yöntemlerine dayalı tekniklere göre, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda konuşma becerileri üzerinde daha anlamlı sonuçları olduğu gerçeğine ulaşılmıştır. Bu nedenle öğretim sürecini geliştirme ve iyileştirme hevesini içinde taşıyan eğitimcilere, öğrenmenin odağını oluşturan öğrencilere kendilerini daha rahat gerçekleştirme fırsatı tanıyan yaratıcı drama tekniğini, sınıf ortamında uyguladıkları yöntemlerle bütünleştirerek yaygın bir şekilde kullanmaları gerektiği öneri olarak sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: İngilizce Öğretimi, Konuşma Becerileri, Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Yaratıcı Drama.
dc.description.abstractInteraction?s between individuals which is a natural outcome of globalization process nowadays turning into international interaction makes especially teaching English, as a lingua franca, compulsory for nations. This naturally occured necessity requires both countries and societies performing speaking, one of four basic skills in English language teaching, more productively and effectively. For these reasons, in this research, it is aimed to determine how effective technique creative drama which is based on communicative method and used for improving English speaking skills in foreign language teaching is in practice. The universe of the study consists of the undergraduate preparatory program students from Amasya University Faculty of Science and Arts in 2009-2010 academic year and the sample of the study consists of 60 elementary level students, 30 of whom consist of control group and 30 of whom consist of experimental group from Prep A and Prep B classes. Having been used the survey and the experimental models together in the study, achievement tests developed by the researcher as pre and post-tests, CEF Student Evaluation Form and a questionnaire have been used for the purpose of data collection. In the data analysis, SPSS software program, version 15.00. for Windows was used and Paired, Independent T-Tests, Wilcoxon Signed Rank Test, Mann Whitney U-Test, Kruskal Wallis H-Test, Chi-Square X2 Test were carried out. Furthermore, the answers of the students? features in questionnaire were evaluated by means of descriptive analysis. In consequence of the obtained findings, the reality that creative drama based on communicative methods has more meaningful results than the techniques based on the traditional methods has been reached. For this reason, it is presented as a suggestion that it is necessary for teachers, who have their inner desire for recovery and improvement of teaching and learning process, to integrate creative drama which gives the students, consisting the focus of teaching, a chance to actualize themselves in a comfort way, with their usual method.Key Words: ELT, Speaking Skills, Teaching Methods and Techniques, Creative Drama.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİngilizce öğretiminde konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik alternatif bir teknik: Yaratıcı drama
dc.title.alternativeAn alternative technique for developing speaking skills in English language teaching: Creative drama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCreative drama
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmSpeaking
dc.identifier.yokid357990
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid249760
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess