Yük taşıtlarının taşıyıcı aksamlarının gerçek yol yükleri altında analiz edilmesi
dc.contributor.advisor | Eren, İlker | |
dc.contributor.author | Tolun, Fatmagül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:50:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:50:46Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61938 | |
dc.description.abstract | Kaynaklı yapılardaki artık gerilmeler gevrek kırılmaya sebep oldukları için; kaynaklıbölgedeki malzeme direncini düşürürler. Son yıllarda dünyada Sonlu ElemanlarYöntemini kullanarak bu yapılardaki gerilmelerin incelenmesi önemli bir çalışmakonusu haline gelmiştir. Çalışmada bu konu; farklı bir bakış açısıyla ele alınmıştır.Ülkemiz taşımacılığında; yük aracı olarak önemli bir yer teşkil eden, yarı römorkşasilerindeki; kritik gerilme altındaki kaynaklı bağlantı bölgeleri tespit edilerek,incelenmiştir.Çalışmanın ilk aşamasında, lowbed yarı römork şasisi 3 boyutlu olarakmodellenmiştir. 3 boyutlu bu model üzerine, lowbedin taşıdığı dış yükler etkitilerek,ANSYS 10 programında yapısal analiz yapılmıştır. Analiz sonucunda, kritik gerilmealtındaki kaynaklı bağlantı bölgesi tespit edilmiştir. Kritik gerilmenin tespit edildiğibağlantı parçası , yeniden 3 boyutlu olarak modellenerek , ANSYS programındaısısal analize tabi tutulmuştur. Çalışmanın son aşamasında; aynı bağlantı parçası,ısısal genleşme farklarından doğan artık gerilmelerin ve gerçek yüklerin doğurduğuyapısal gerilmelerin birlikte dikkate alındığı ısısal-yapısal analize tabi tutulmuştur.Son olarak analiz sonuçları karşılaştırılarak artık gerilmelerin yük taşımakapasitesindeki olumsuz rolü tespit edilmiştir.ANAHTAR SÖZCÜKLER : lowbed yarı römork şasisi , kaynaklı bağlantı, sonluelemanlar yöntemi, ısısal yapısal analiz | |
dc.description.abstract | The residual stress on the welded structures decrease the material resistancedue to the brittle fracture. Recent years, examining the stress on these structures byusing the `Finite Elements Methods? has just became a very important study subjectin the world. This subject has been treated by a different point of view. It wasexamined and determined the connection welded areas which?s been under thecritical stress on semi-trailer chassis as a being important loading vehicle in ourcountry?s transport.At the 1st phase of the examine, lowbed semi-trailer chassis was modelling asin 3D model area. Structural analysis was done on ANSY 10 programme byapplying the exterior loads which lowbed has been carrying on this 3D model. Atthe results of the analysis; the welded connection area had been determined whichhas been under critical stress. The connection part which has the critical stressdetermined on itself. Then it was sent to thermal analysis on ANSYS 10 programme.At the last phase of the examine; the same connection part so that; with residualstress which has arisen by thermal expansion differences and together with structuralstress which has arisen from real loads then has been sent to thermal-structuralanalysis test. At the end, by comparison with results of the analysis then had beendetermined the negative role of the residual stress in the load capacity.KEY WORDS : Lowbed semi-trailer chassis, welded connection, Finite ElementsMethod, Thermal-Structural Analysis. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Yük taşıtlarının taşıyıcı aksamlarının gerçek yol yükleri altında analiz edilmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of heavy vehicles under real road conditions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Finite element method | |
dc.identifier.yokid | 9013786 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 177880 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |