Show simple item record

dc.contributor.advisorErginer, Ergin
dc.contributor.authorGürgen, Lokman
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:15Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:15Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619388
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin bireysel öğrenme tiplerini ile sınıfın öğrenme tipini belirlemek ve bunları karşılaştırmaktır.Araştırmada nicel yöntem ve tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma Sivas İli merkezinde randomize olarak seçilen 4 farklı ilköğretim okulundaki 121 beşinci sınıf öğrencisi üzerinde yapılmıştır.Bu çalışma ile ilköğretim 5. sınıf öğrencilerin bireysel öğrenme tipleri ve bu öğrencilerden oluşan sınıfın öğrenme tipi ortaya konulmuştur. Çalışma öğrencilerinin nasıl öğrendikleri hakkında öğretmenlere bilgi vermesi, öğrencilerin sınıfın genel öğrenme profilinden ne şekilde ayrıldığını ortaya koyması ve sınıftaki bireysel farklılıkların da ortaya çıkarılması acısından önemlidir.Çalışmada, öğrenme tiplerini belirlemek için ?Öğrenme Tipleri Testi? kullanılmıştır. Çalışmada bilgi toplama aracı olarak kullanılan Öğrenme Tipleri Testi ilk olarak Vester (1997) tarafından geliştirilmiştir. Türkiye'de ise ilk uyarlamalar Ültanır ve Ültanır (2002) ve Erginer (2002) tarafından yapılmıştır. Aynı modelleme ile test araştırmacı tarafından yeniden geliştirilmiş, testin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre öğrenciler okuduklarının % 43'ünü, işittiklerinin % 32'sini, gördüklerinin % 59'unu, dokunduklarının % 58'ini, hem okuyup, hem işitip, hem görüp ve hem de dokunduklarının % 67'sini akılda tutmaktadır.Çalışmada, öğrencilerin okuma becerileri, işitme becerileri, görme becerileri, dokunma becerileri ve kombine becerileri arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.Öğrencilerin bireysel öğrenme tipleri ile sınıfın ortalama öğrenme tipi karşılaştırılarak Sınıfın Öğrenme Tipi Nabzı bulunmuştur. Buna göre sınıflarda işitsel ve okuma becerisi gelişmiş öğrencilerin sayıca az, görsel ve dokunsal öğrencilerin sayıca fazla oldukları gözlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to define fifth grade students? individual learning styles and learning style of the class and compare them.Quantitive research methods and survey model were used in the study. The research was carried out on randomly selected 121 fifth grade students from four different schools in the center of Sivas.This study presents fifth grade students? individual learning styles and learning style of the class consists of those students. The study is important in terms of providing information to teachers about how students are learning, revealing how students are seperating from the average learning profile of the class and presenting individual differences in the class.In the study, Learning Styles Inventory was used to define the learning styles. The Learning Styles Inventory used in the study was first developed by Vester (1997). In Turkey, first adaptations were made by Ultanır and Ultanır (2002) and Erginer (2002) That inventory was developed again with the same model by the researcher, reliability and validity studies of the test were carried out.According to the results of the study, students remember 43% of what they read, 32% of what they hear, 59% of what they see, 58% of what they touch and 67% of what they read, hear, see and touch.In the study, significant relationships between the students? reading skills, auditory skills, visual skills, tactile skills and combined skills were found.The class? learning style pulse was found by comparing students? individual learning styles and the class? average learning styles. As a result, it was observed that the number of the students whose auditory and reading skills are developed is low and the the number of those whose visual and tactual skills are developed is high in the classes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öğrenme tipi ile içinde bulunduğu sınıfın öğrenme tipinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeCompare fifth grade students? individual learning styles and learning style of the class
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmLearning styles
dc.subject.ytmLearning Styles Preferences Inventory
dc.subject.ytmLearning Style Preference Test
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmEducation programs
dc.identifier.yokid362105
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid249751
dc.description.pages291
dc.publisher.disciplineProgram Geliştirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess