Show simple item record

dc.contributor.advisorEşgi, Necmi
dc.contributor.authorYilmaz, Ömer
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:14Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:14Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619385
dc.description.abstractBu çalışma ilköğretim müfettişlerinin teknoloji kullanım düzeyleri ile bilgisayar kaygısı düzeylerini belirlemek ve bunların belirlenen bağımsız değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemek için yapılmıştır.Katılımcılara teknoloji kullanım düzeylerini belirleme anketi ile Bilgisayar Kaygısı Ölçeği ve kişisel bilgi formu içeren bir ölçme paketi uygulanmıştır. Araştırmaya 330 müfettiş katılmıştır.Elde edilen veriler SPSS 15.0 programı ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda müfettişlerin teknoloji kullanım düzeyleri ile bilgisayar kaygısı düzeylerinin bağımsız değişkenlere göre farklılaştığı tespit edilmiştir.Araştırma sonucunda;?Erkek müfettişlerin kadın müfettişlere göre teknolojiyi kullanma düzeylerinin daha yüksek, bilgisayar kaygısı düzeylerinin daha düşük olduğu;?Eğitim teknolojisi dersi alanların, almayanlara göre teknolojiyi kullanma düzeylerinin daha yüksek, bilgisayar kaygısı düzeylerinin daha düşük olduğu;?Üst yaş grubunda yer alan müfettişlerin alt yaş gruplarında yer alanlara göre teknolojiyi kullanma düzeylerinin daha düşük, bilgisayar kaygısı düzeylerinin daha yüksek olduğu;?Öğrenim durumu açısından bakıldığında müfettişlerin öğrenim düzeyleri yükseldikçe teknolojiyi kullanma düzeylerinin arttığı, bilgisayar kaygısı düzeylerinin azaldığı;?Fen branşlarında yer alan müfettişlerin EYDP (Eğitim Yönetimi, Denetimi ve Planlaması) ve sosyal branşlarda yer alanlara göre teknolojiyi kullanma düzeylerinin daha yüksek olduğu, bilgisayar kaygısı düzeylerinin daha düşük olduğu belirlenmiştir.Araştırmanın sonunda elde edilen bulguların anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuca bağlı olarak, aday müfettişlerin lisans döneminde alacakları ?Eğitim Teknolojisi? derslerine ve müfettişlerinin görevleri süresince katılacakları hizmetiçi eğitim faaliyetlerine önem verilerek; teknolojiyi tanıma ve bu teknolojileri kullanmaları konusunda daha yeterli hale gelecekleri düşünülmektedir. Yapılan literatür taramasında ilköğretim müfettişlerinin teknoloji kullanım düzeyleri ile bilgisayar kaygısı düzeylerini inceleyen sınırlı sayıda araştırmaya rastlanılmıştır. Bu açıdan araştırmanın ilgili literatüre önemli katkısı olacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Teknoloji, Bilgisayar kaygısı, İlköğretim müfettişi
dc.description.abstractThis study has been done to determine the levels of using technology of the primary school inspectors on duty in the cities taking place in the Black Sea Region. And it has been also done to determine their levels of computer anxiety and whether these change according to the fixed independent variation or not.A survey which is to determine the levels of using technology and computer anxiety measure, and a measuring package software including personal information form have been applied to the participants.The obtained datums have been encaded with SPSS 15.0 package software and have been analysed. With the results of the analysises, it has been proved that the levels of the primary school inspectors using technolgy and computer anxiety differ according to various independent variation.The followings have been determined in the participants;?Compared to the female primary school inspectors, male primary school inspectors are better at using technology and their computer anxiety levels are lower,?Those who take technology course via the education in service and in the licence education are better at using technology and their computer anxiety levels are lower compared to those who don?t take technology course?The levels of using technology of the primary school inspectors at high age group are lower and their computer anxiety levels is higher compared to those at the low age group,?The higher the education grade of the primary school inspectors is, the higher their levels of using technology are and the lower their computer anxiety is,?The primary school inspectors in the science branches are better at using technology than those at the EYDP and social branches and their computer anxiety is lower.It has been concluded from the study that the statistical findings about the primary school inspectors levels in using technology and their computer anziety levels are reasonable in terms of this conclusion, it is thought that by giving importance to the Technology of Education Courses that the nominees of the primary school inspectorship will take during the licence process and the to the activities which the primary school inspectors will be participating to during their duty, they will be more qualified in using technology. Little research about the primary school inspectors levels of using technology and computer anxiety has been encountened during the literature scan. In this term, it is thought that the study will contribute to the literature significantly.Keywords: Technology, Computer anxiety, Primary school inspector.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim müfettişlerinin mesleki alanda teknoloji kullanımı ile bilgisayar kaygısı düzeyleri (Karadeniz Bölgesi örneği)
dc.title.alternativeUsing of technology in the professional career of primary school inspectors and their level of computer anxiety (Sample of Blacksea region)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmController
dc.subject.ytmComputer usage
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.identifier.yokid360759
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid249762
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess