Show simple item record

dc.contributor.advisorTak, İsa
dc.contributor.authorAdalar, Hayati
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:07Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:07Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619355
dc.description.abstractBu araştırmada, yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde, öğrenci merkezli bir anlayışa göre hazırlanan ve 2008-2009 öğretim yılında ilk defa uygulamaya konulan İlköğretim 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programına yönelik öğretmen görüşleri değerlendirilmiştir. Çalışmada ?alan taraması (survey)? yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem çerçevesinde, ilköğretim sekizinci sınıflarda görevli bulunan öğretmenlerin görüşleri anket yoluyla elde edilmiştir. Bu çalışmanın verileri 2008-2009 öğretim yılında Kırıkkale ili ve ilçelerinde 62 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 80 Sosyal Bilgiler öğretmeninden toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular sonuç bölümünde tartışılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan öğretmenler genel anlamda programı desteklemiştir.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı Yaklaşım, Öğretmen Görüşleri, Program Değerlendirme, İnkılâp Tarihi Öğretimi.
dc.description.abstractAbstract: In this research, the opinions of teachers on the curriculum of Turkish Republic Revolution History and Kemalism at 8th grade of elementary education which has been prepared according to a student-centered concept within the constructivist approach framework and put into practice in 2008-2009 school year for the first time has been evaluated. In the study, ?field scanning (survey)? of the methods has been used. As part of this method, the opinions of 8th grade teachers have been obtained by means of questionnaire. The data of this study have been collected from 80 Social Studies teachers working in 62 elementary schools of Kırıkkale and its towns in 2008-2009 school year. . The findings of the research have been discussed in the conclusion part. With respect to findings, the participant teachers support the programme in general sense.Key Words: Constructivist Approach, Teachers? Opinions, Evaluation of Curriculum, Teaching of Revolution History.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin 8. sınıf T.C. inkılâp tarihi ve atatürkçülük dersi yeni öğretim programına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of opinions of social stadies teachers about new curriculum of 8 th grade the revolution history of the Turkish republic and kemalism course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRevolution history
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.identifier.yokid376296
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264431
dc.description.pages174
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess