9. sınıf öğrencilerinin sanal zorbalık düzeyleri ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Şahin, Rukiye | |
dc.contributor.advisor | Baloğlu, Mustafa | |
dc.contributor.author | Çifçi, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:12:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:12:05Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619347 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın lise öğrencilerine yönelik ? sanal zorbalık ölçeği? geliştirmek ve 9. sınıf öğrencilerinin sanal zorbalık ve empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki olup olmadığını incelemek olmak üzere iki temel amacı vardır.Araştırmanın evreni, liselerde 2009?2010 öğretim yılında öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi Tokat il merkezindeki toplam 9 lisede öğrenim gören ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 474 lise öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Empatik Eğilim Ölçeği kısa formu (Gökler, 2007) ve bu araştırma için geliştirilen Sanal Zorbalık Ölçeği kullanılmıştır.Araştırmada veriler, veri toplama araçlarının örneklem grubundaki lise 9. sınıf öğrencilerine 2009?2010 öğretim yılında araştırmacı tarafından uygulanması yoluyla elde edilmiştir. 9. sınıf öğrencilerin sanal zorbalık ve empatik eğilimleri arasındaki ilişkinin incelendiği araştırmada yapılan Kormogorov-Smirnov Testi sonucunda ölçekten elde edilen puanların normal dağılım göstermediği belirlenip öğrencilerin sanal zorbalık düzeylerinin ve empatik eğilim puanlarının; çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için Mann Whitney-U testi ve Kruskal Wallis-H testi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, 9. sınıf öğrencilerinin sanal zorbalık düzeyleri ile empatik eğilimleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmamıştır.Anahtar Sözcükler: Sanal Zorbalık, Empatik Eğilim | |
dc.description.abstract | This study has two main purposes. One of them is to develop a ?cyber bullying scale? and the other purpose is to examine whether or not there is a relationship between cyber bullying and empathetic inclination levels of 9th grade students.The universe of the research consists of the students who are being educated at high schools in 2009?2010 educational period. The sample of the research consists of 474 voluntary high school students from nine high schools in the central of Tokat. In this research, ?Empathetic Inclination Scale? short form (Gökler, 2007) and ?Cyber Bullying Scale? which has been developed for this research were used to collect data.The data in the research has obtained by applying the data gathering process to 9th grade high school students in the sampling group by the researcher in 2009-2010 educational period. At the result of the Kormogorov-Smirnov Test that was done in the research aimed to examine the relationship between cyberbullying and empathetic inclination level of 9th grade students, revealed that the data was not showed a normal distribution. As a result, Mann Whitney-U and Kruskal Wallis-H tests were used to determine whether or not the cyberbullying levels and the emphatetic inclination levels of the students differentiate regarding various variables.According to the research results, there wasn?t a significant relationship between the cyberbullying levels and the empathetic inclinations of 9th grade students.Key Words: Cyberbullying, Empathetic Inclination. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | 9. sınıf öğrencilerinin sanal zorbalık düzeyleri ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationsip between cyberbullying and empathetic inclination level of 9th grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Internet use | |
dc.subject.ytm | Bullying | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Empathic inclination | |
dc.subject.ytm | Cyberbullying | |
dc.subject.ytm | Virtual | |
dc.subject.ytm | Virtual environments | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.identifier.yokid | 377816 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264429 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı |