Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Rukiye
dc.contributor.advisorBaloğlu, Mustafa
dc.contributor.authorÇifçi, Süleyman
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:05Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:05Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619347
dc.description.abstractBu çalışmanın lise öğrencilerine yönelik ? sanal zorbalık ölçeği? geliştirmek ve 9. sınıf öğrencilerinin sanal zorbalık ve empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki olup olmadığını incelemek olmak üzere iki temel amacı vardır.Araştırmanın evreni, liselerde 2009?2010 öğretim yılında öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi Tokat il merkezindeki toplam 9 lisede öğrenim gören ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 474 lise öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Empatik Eğilim Ölçeği kısa formu (Gökler, 2007) ve bu araştırma için geliştirilen Sanal Zorbalık Ölçeği kullanılmıştır.Araştırmada veriler, veri toplama araçlarının örneklem grubundaki lise 9. sınıf öğrencilerine 2009?2010 öğretim yılında araştırmacı tarafından uygulanması yoluyla elde edilmiştir. 9. sınıf öğrencilerin sanal zorbalık ve empatik eğilimleri arasındaki ilişkinin incelendiği araştırmada yapılan Kormogorov-Smirnov Testi sonucunda ölçekten elde edilen puanların normal dağılım göstermediği belirlenip öğrencilerin sanal zorbalık düzeylerinin ve empatik eğilim puanlarının; çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için Mann Whitney-U testi ve Kruskal Wallis-H testi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, 9. sınıf öğrencilerinin sanal zorbalık düzeyleri ile empatik eğilimleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmamıştır.Anahtar Sözcükler: Sanal Zorbalık, Empatik Eğilim
dc.description.abstractThis study has two main purposes. One of them is to develop a ?cyber bullying scale? and the other purpose is to examine whether or not there is a relationship between cyber bullying and empathetic inclination levels of 9th grade students.The universe of the research consists of the students who are being educated at high schools in 2009?2010 educational period. The sample of the research consists of 474 voluntary high school students from nine high schools in the central of Tokat. In this research, ?Empathetic Inclination Scale? short form (Gökler, 2007) and ?Cyber Bullying Scale? which has been developed for this research were used to collect data.The data in the research has obtained by applying the data gathering process to 9th grade high school students in the sampling group by the researcher in 2009-2010 educational period. At the result of the Kormogorov-Smirnov Test that was done in the research aimed to examine the relationship between cyberbullying and empathetic inclination level of 9th grade students, revealed that the data was not showed a normal distribution. As a result, Mann Whitney-U and Kruskal Wallis-H tests were used to determine whether or not the cyberbullying levels and the emphatetic inclination levels of the students differentiate regarding various variables.According to the research results, there wasn?t a significant relationship between the cyberbullying levels and the empathetic inclinations of 9th grade students.Key Words: Cyberbullying, Empathetic Inclination.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.title9. sınıf öğrencilerinin sanal zorbalık düzeyleri ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationsip between cyberbullying and empathetic inclination level of 9th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmEmpathic inclination
dc.subject.ytmCyberbullying
dc.subject.ytmVirtual
dc.subject.ytmVirtual environments
dc.subject.ytmInternet
dc.identifier.yokid377816
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264429
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess