İlköğretim öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye yükledikleri anlamlar: Metaforik bir analiz
dc.contributor.advisor | Erginer, Ergin | |
dc.contributor.author | Özcan, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:12:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:12:04Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619343 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye ilişkin algılarını metafor analizi yoluyla ortaya çıkarmaktır.Araştırma, Yozgat il merkezinde bulunan 6 ilköğretim okulunun 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören 432 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada nitel yöntem ve tarama modeli; çalışma grubunun oluşturulması için tipik durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan ve uzman görüşü sonrası son hali verilen veri toplama aracıyla elde edilmiştir. Veri toplama aracında öğrencilerden yarı yapılandırılmış bir soruyu cevaplamaları ve İngilizce öğrenmeye ilişkin düşüncelerini yansıtan bir resim/şekil çizmeleri istenmiştir. Araştırma sonucu elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi ile incelenmiş ve verilerin analizinde betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır.Verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin İngilizce öğrenme hakkında çok değişik algılara sahip olduğu bulunmuştur. Öğrenciler tarafından üretilen 210 adet metafor 30 farklı kategori altında incelenmiş ve öğrencilerin 166 olumlu, 44 olumsuz metafor ürettiği görülmüştür. Öğrencilerin ürettikleri metaforlar yoğunluklu olarak ?zor bir süreç, zevkli bir süreç, aşamalı bir süreç, keşif ve araç? kategorileri altında toplanmıştır. Öğrenciler, yoğunluklu olarak İngilizce öğrenmenin ?zevkli bir süreç, bilişsel beceri kazanma, faydalı bir süreç, zor bir süreç ve ihtiyaç? olduğunu düşünmektedirler. Çizimler incelendiğinde, öğrencilerin İngilizce öğrenmeyi ?zor, iş bulmak için gerekli ve iletişim yönünden faydalı? olarak algıladıkları görülmektedir. Bu metaforlar, öğrencilerin İngilizce öğrenmeye ilişkin algıları hakkında derinlemesine bilgiler vermesi ve İngilizce dersi öğretim programı geliştirme çalışmalarına ışık tutması açısından önemlidir.Anahtar Kelimeler: İngilizce öğrenme, metafor, ilköğretim ikinci kademe öğrencileri | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to find secondary school students? perceptions of learning English through metaphor analysis.The research was carried out on 432 students studying in the 6th, 7th and 8th grades of 6 different primary schools in the centre of Yozgat. Qualitative research methods and survey model were used in the study and to constitute the working group, typical case sampling was used. Research data were obtained by a data collection tool that was firstly prepared by the researcher and finally formed after expert opinions. In this tool, students were asked to answer a semi-structured question and draw a picture/figure that reflects their ideas about learning English. The data collected after the research were examined with content analysis and in the analysis of the data descriptive analysis techniques were used.As a result of data analysis, it was found that students have different perceptions about learning English. 210 metaphors produced by students were examined under 30 different categories and it was seen that, students produced 166 positive and 44 negative metaphors. Metaphors clustered intensively under the categories of ?a difficult process, an enjoyable process, a gradual process, discovery and tool?. Students intensively think that learning English is ?an enjoyable process, gaining a cognitive skill, a useful process, a difficult process and a necessity?. When drawings were examined, it was found that students perceive learning English as ?difficult, necessary to find a job and beneficial in terms of communication?. These metaphors are important as they provide in-depth information about students? perceptions of learning English and they shed light to development studies of English teaching programs.Key words: Learning English, metaphor, secondary school students | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye yükledikleri anlamlar: Metaforik bir analiz | |
dc.title.alternative | The meanings attributed to learning English of the primary school students: A metaphorical analysis | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Metaphor | |
dc.identifier.yokid | 378983 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 359907 | |
dc.description.pages | 249 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |