Show simple item record

dc.contributor.advisorYürüdür, Eren
dc.contributor.authorKazanci, Hasan
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:01Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:01Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619332
dc.description.abstractHayat mekân üzerinde yaşanır. Günlük hayatta yaşanan olaylar düşünüldüğünde, tamamına yakını üzerinde yaşanılan mekânla ilgilidir. Özellikle kırsal alanda yaşayan ailelerin sabah kahvaltı sofrasına gelen kahvaltılığından, çiftçinin tarlaya ektiği ürünün cinsine, makine imalatçısının ürettiği makineyi hangi iklim bölgesinde satacağından, otomobil üreticisinin hangi yol koşullarına göre üretim yapacağı hep üzerinde yaşanılan mekânla ilgilidir. Günlük hayatın akışı içinde evden dışarıya çıkarken hangi giysinin giyileceği veya günlük işlerin planlanması da yaşanılan yerin coğrafi özellikleri ile alakalıdır.Kırsal kesimde çocukların okula gidinceye kadar çevre ile ilgili bilgileri yaşadıkları yerle sınırlıdır. Çocuklar fiziki ve beşeri coğrafyayı tanıyarak yaşadıkları yerin özelliklerinin neler olduğunu öğrenmeye başlar. Mekânın nasıl kullanıldığını, bu kullanım sonucunda çevrede olumlu ve olumsuz yönde ne gibi değişikliklerin meydana geldiğini öğrenir.Bu çalışma otantik öğrenme açısından Tokat-Artova yöresindeki yerel coğrafi bilginin ne olduğunu ortaya çıkartmak amacıyla yapılmıştır. Yörede yaşayan insanların; jeolojik özellikler ile ilgili düşünceleri, iklimle ilgili bilgileri, doğal afetlere bakışı, yön bulma sistemleri, halk takvimi, hava durumunu tahmin şekli, özel zaman dilimleri, yerleşme isimlerine karşı tutumları, flora ve fauna hakkındaki fikirleri ve coğrafi unsurların bazı kültürel öğeleri nasıl etkilediği gibi yerel coğrafya konuları ele alınmıştır.Yerel coğrafi bilgi, günlük hayatta kullanılan, sıklıkla başvurulan ve oldukça yararlı bir kaynak olarak nitelendirilebilir. Artova yöresindeki yerel coğrafi bilginin ne olduğunu ortaya çıkartmak amacıyla görüşme yöntemi kullanılarak katılımcılara 20 soru yöneltilmiştir. Araştırmaya Artova yöresindeki 38 yerleşim biriminden 107 kişi katılmıştır.Elde edilen veriler Microsoft Office Excel 2003 çalışma sayfasında gruplanmış, içerik analizi yapılmıştır. Analizler sonucunda yörede yaşayanların fiziki ve beşeri coğrafyaya ait geleneksel bilgilerin ne olduğu ortaya çıkartılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yerel Coğrafi Bilgi, Otantik Öğrenme, Artova, Sosyal Bilgiler
dc.description.abstractLife is lived on the place. Considering the events of daily life, almost wholly concerned with place of residence on. Families living in rural areas, especially the preparation of breakfast morning, the farmer's field and planted in the type of product, produced by the machine manufacturer machine shop in which climate, road conditions, which according to the carmaker's production will always associated with place of residence on. While the flow of daily life out of the house in which the garment or daily work is related to the geographical features of the earth lived in the planning.Children recognize the physical and human geography, by understanding the properties of their ground starts to learn what is going on. How to use the premises, the closest how, as a result of the use of positive and negative environment learns what kind of changes occurred.This study of authentic learning in Tokat-Artova region was carried out to reveal what the local geographical knowledge. People living in the area, geological features and related ideas, information about climate, natural disasters, the look, navigation systems, public calendar, weather forecast the shape, the specific time periods, settlement names, attitudes, ideas about the flora and fauna, some cultural elements and geographic elements were discussed, such as how it affects the local geography.Local geographic information, used in daily life, often referenced and highly regarded as a useful method or source. Artova local geographic region using the interview method in order to reveal what information the participants were asked 20 questions. Artova107 people participated in the study region, 38 residential units.The data were grouped in Microsoft Office Excel 2003 worksheet, and content analysis was conducted. Inhabitants of the region as a result of the analysis of physical and human geography of traditional knowledge of what was uncovered.Keywords: Local Geographic Information, Authentic Learning, Artova, Social Studiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHalk Bilimi (Folklor)tr_TR
dc.subjectFolkloreen_US
dc.titleOtantik öğrenme açısından yerel coğrafi bilgi (Artova örneği)
dc.title.alternativeAuthentic learning in terms of local geographic information (Artova example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmAuthentic
dc.subject.ytmGeography teaching
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmAuthentic learning
dc.subject.ytmEnvironmental knowledge
dc.subject.ytmTokat-Artova
dc.subject.ytmGeographical names
dc.subject.ytmGeography
dc.identifier.yokid384883
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid273238
dc.description.pages188
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess