Öğrenen organizasyonlar Gaziosmapaşa Üniversitesi`nde bir uygulama
dc.contributor.advisor | Ardıç, Kadir | |
dc.contributor.author | Şahinkesen, Özgür Gazi | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:12:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:12:00Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619328 | |
dc.description.abstract | Hızına yetişmekte zorluk çekilen teknolojik gelişmeler ve aynı hızla gelişen rekabet koşulları organizasyonların ayakta kalabilmelerini gün geçtikçe zorlaştırmaktadır. Bir organizasyonun değişen çevre koşullarına uyum sağlayabilmesinin en önemli koşullarından birisi sürekli öğrenme ve bunun kalıcı olmasını sağlayabilecek ?öğrenen organizasyon?lar kurabilmesidir. Üniversiteler bu teknolojik, bilimsel ve kültürel değişimin lokomotifi konumunda olması gereken kurumlardır. Lokomotif görevini yerine getirebilmek için öncelikle üniversitenin organizasyon yapısının; sistematik olarak problem çözebilen, tecrübelerinden yararlanarak bilgi yaratabilen, yaratılan bu bilgiyi de organizasyon içinde paylaşabilecek şekilde oluşturulması gerekmektedir.Bu çalışmada Gaziosmanpaşa Üniversitesi'nin ne ölçüde bir ?öğrenen organizasyon? olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda öğrenme, örgüt kültürü ve öğrenen organizasyon kavramları teorik olarak açıklanmış, akademik ve idari işgörenlerin; bireysel, grup ve örgüt düzeyindeki öğrenen organizasyon algıları arasında demografik değişkenler açısından bir fark olup olmadığı t-testi, anova testi ve regresyon analiziyle değerlendirilerek istatiksel olarak ortaya konmuştur.Araştırma sonucunda, Gaziosmanpaşa Üniversitesi'nin öğrenen organizasyon seviyelerinden bireysel, grup ve örgüt düzeyinde öğrenme performansı bakımından belirtilen özelliklere yeterli ölçüde sahip olmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca, yaş, cinsiyet, görev, akademik unvan ve görev süresi bakımından öğrenen organizasyon algısı düzeyleri arasında belirgin bir fark saptanmamıştır. | |
dc.description.abstract | Taken with the speed of technological developments grown difficulty and competitive conditions in the rapidly developing standing makes it difficult for organizations to stay in every day. Adapt to the changing environment of an organization to achieve a one of the most important conditions to be permanent that it can provide continuous learning and `learning organizations? able to establish. Universities in this technological, scientific and cultural institutions need to be is the driving force of change. In order to fulfill the task of locomotive probel systematically solve the university's organizational structure, taking advantage of the expertise that can create information, which was created to share the information needs to be established within the organization.In this thorough investigation, the extent to University Gaziosmanpasa a `learning organization` have been determined. In this context, learning, organizational culture and learning organization concepts are explained in the theoretical, academic and administrative personnel, individual, group and organizational-level perceptions of a learning organization if there is a difference between the demographic variables, t-test, Anova test and were evaluated by regression analysis revealed a statistically was.As a result, levels of learning organization Gaziosmanpaşa University of individual, group and organizational level of learning performance were not adequate in terms of the requirements specified. In addition, age, gender, task, learning organization in terms of academic titles and tenure was a significant difference between the levels of perception. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Öğrenen organizasyonlar Gaziosmapaşa Üniversitesi`nde bir uygulama | |
dc.title.alternative | Learning organizations, University Gaziosmapaşa an application | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Organization | |
dc.subject.ytm | Learning organizations | |
dc.subject.ytm | Gaziosmanpaşa University | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.identifier.yokid | 385892 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278816 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı |