Show simple item record

dc.contributor.advisorErtaş, Fatih Coşkun
dc.contributor.authorKangal, Esra
dc.date.accessioned2021-05-07T12:11:59Z
dc.date.available2021-05-07T12:11:59Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619321
dc.description.abstractTeknoloji dünyasında yaşanan gelişmelerin bir sonucu olarak, günümüzde işletmeler ticari faaliyetlerini elektronik ortamlarda gerçekleştirmeye başlamıştır. Elektronik ortamlarda yapılan bu ticaret herkes tarafından benimsenerek, ulusal ve uluslar arası düzeyde hızla artmış ve yaygınlaşmaya devam etmektedir.Elektronik ticaret yeni bir konu olmamasına rağmen özellikle internet teknolojisindeki gelişmelerle hızlı bir artış göstermiştir. Elektronik ticaretin asıl aracı internettir. Önceleri tamamen askeri amaçlar doğrultusunda geliştirilen internetin bugün en önemli alanlarından biri kuşkusuz ticari faaliyetlerdir.Elektronik ticaret işletme süreçleri ve işlemlerinde değişiklikler meydana getirir. Tüm bu gelişmeler kuşkusuz muhasebe kayıtlarını da etkilemekte ve yakından ilgilendirmektedir. Muhasebe teorik yapısı içinde sözü edilen gelişmeler için sistematik çözümler getirmek zorundadır. Bu tez çalışması ile elektronik ticaretin bir aracı olan internet ortamında gerçekleştirilen satış işlemlerinin muhasebe kayıtlarına yansıtılmasındaki uygulamalar üzerinde durulmuştur.İlk bölümde elektronik ticaretle ilgili temel kavramlara yer verilmiş, ikinci bölümde elektronik ticaretin muhasebe ve vergi sistemine etkisi ele alınmış ve daha sonra muhasebe uygulamaları açısından işletmelerdeki elektronik ticarete yönelik ampirik bir araştırmaya yer verilmiştir. Anket yöntemi ile yapılan bu araştırmada, toplanan veriler doğrultusunda işletmelerin elektronik ticarete yönelik tutum ve beklentileri ortaya konmaya çalışılmıştır.Anahtar kelimeler: Elektronik ticaret, e-ticaret, muhasebe
dc.description.abstractAs a result of developments taking place in the world of technology, operations have started to realize their activities electronic mediums. Everyone has adapted the e-commerce carried out in electronic base and. It has been continuing to be common in national and international grounds.Even though, e-commerce is not a new deal, it has shown a rapid increase especially along with the developments on internet technologies. The main tool of e-commerce is internet. Primarily, one of the most crucial ground of internet which has been developed in accordance with entirely military aims is commercial activities since they provide, `savings for time on staff.?E-commerce creates changes in operation processes and operations. All these developments also undoubtfully affect accounting record sand are closely related. Accounting has to bring a bout systematic solutions for associated ıt has been focused on the developments in its own theoretical structure this thesis study, practices on reflections of sale operations to accounting records which have been realized internet mediums being a tool of e-commerce.In the first chapter, main concepts related to e-commerce have been explained, in the second chapter influence of e-commerce on accounting and taxing systems has been studied and then a research has been conducted on e-commerce in operations in terms of accounting practices. In this study that has been condencted via method questionnaire, in the light of collected data it has been aimed at being suggested behaviors and expectations towards e-commercial activites of operations.Key words: electronic commerce, e-commerce, accountingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMuhasebe uygulamaları açısından işletmelerde elektronik ticaret
dc.title.alternativeE-commerce in business in terms of accounting application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAccountin applications
dc.subject.ytmTrade
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmAccounting
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.identifier.yokid386420
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278818
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineMuhasebe Finansman Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess