dc.contributor.advisor | Erginer, Aysun | |
dc.contributor.author | Koçak, Onur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:11:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:11:51Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619288 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, okul müdürlerinin; öğrencilik, öğretmenlik ve müdürlük dönemlerindeki okul yöneticiliği algılarını metaforlar yardımıyla ortaya çıkararak; öğrencilikten, öğretmenliğe ve müdürlüğe geçiş sürecinde okul yöneticiliği algılarındaki değişimi belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını Tokat ili Turhal ilçesindeki 46 ilköğretim ve ortaöğretim okulunda görevli okul müdürleri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak görüşme yönteminin kullanıldığı araştırmada, katılımcılarla iki ayrı uygulama yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda, okul müdürlerinin öğrencilikten, öğretmenliğe ve müdürlüğe geçiş sürecinde, okul yöneticiliğine ilişkin algılarının olumlu yönde değiştiği belirlenmiştir. Ayrıca okul müdürlerinin, öğrencilik yıllarında, okul yöneticiliğini; ?sert, baskıcı ve ulaşılamaz bir konum?, öğretmenlik yıllarında; ?sorun çözücü olma, liderlik, gereksiz bir makam, yönlendirilen ve kullanılan?, müdür olduktan sonra ise; ?yönlendiricilik ve liderlik? ile ?sorun çözücü, zor ve fedakarlık isteyen bir iş? olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır.Sonuçlar doğrultusunda, okul müdürlerinin, okul yöneticiliği algılarının, öğrencilikten öğretmenliğe ve müdürlüğe geçiş sürecinde, olumsuzdan olumluya doğru değişmesinin nedenlerinin belirlenmesi; okul müdürlerinin, okul yöneticiliği algılarını yansıtmak üzere, metafor listesinden birden fazla metafor seçmelerinin istendiği araştırmaların yapılması, geliştirilen önerilerden bazılarıdır.Anahtar Kelimeler: Okul yöneticiliği, metaforik algı, öğrencilik, öğretmenlik, müdürlük. | |
dc.description.abstract | The aim of study is, to find school principal?s school management perceptions in studentship to teaching and principalship and in the studentship, teaching and to principalship process, school management perception differences. The sample of this study is consist of 46 primary and secondary education school principals Tokat/Turhal. In this study qualitative research methods were used in data analysis. Interview tecnique was used for collecting data. These data were analyzed by content analysis method.According to results, school principal?s school management perceptions in studentship to teaching and principalship, school management perceptions are changing positively. School principal?s school management perceptions in studentship is determined, ?harsh, oppressive and an inaccesible location?. In the teaching, school management perceptions are changing. School principal in teaching perceived school management, ?the problem of solver, leadership, an unnecessary bureau and directed and used?. School principals perceived school management in principalship, ?leadership, problem solver and want to work hard and sacrifice?.According to results, school principals' school management perceptions', studentship, teaching and principalship in the process of transition, changing from negative to positive, accurate determination of the causes; school principals chose more than one metaphor from the metaphor list to reflect perceptions of school management, requested research be done, some of developed proposals.Key Words: School management, metaphorical perception, studentship, teaching, principalship. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin; öğrencilik, öğretmenlik ve müdürlük dönemlerindeki okul yöneticiliğine ilişkin metaforik algıları | |
dc.title.alternative | School principals' metaphorical perceptions about school management in studentship, teaching and principalship | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Metaphor | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 402797 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 306369 | |
dc.description.pages | 218 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı | |