Show simple item record

dc.contributor.advisorErginer, Aysun
dc.contributor.authorKoçak, Onur
dc.date.accessioned2021-05-07T12:11:51Z
dc.date.available2021-05-07T12:11:51Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619288
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, okul müdürlerinin; öğrencilik, öğretmenlik ve müdürlük dönemlerindeki okul yöneticiliği algılarını metaforlar yardımıyla ortaya çıkararak; öğrencilikten, öğretmenliğe ve müdürlüğe geçiş sürecinde okul yöneticiliği algılarındaki değişimi belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını Tokat ili Turhal ilçesindeki 46 ilköğretim ve ortaöğretim okulunda görevli okul müdürleri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak görüşme yönteminin kullanıldığı araştırmada, katılımcılarla iki ayrı uygulama yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda, okul müdürlerinin öğrencilikten, öğretmenliğe ve müdürlüğe geçiş sürecinde, okul yöneticiliğine ilişkin algılarının olumlu yönde değiştiği belirlenmiştir. Ayrıca okul müdürlerinin, öğrencilik yıllarında, okul yöneticiliğini; ?sert, baskıcı ve ulaşılamaz bir konum?, öğretmenlik yıllarında; ?sorun çözücü olma, liderlik, gereksiz bir makam, yönlendirilen ve kullanılan?, müdür olduktan sonra ise; ?yönlendiricilik ve liderlik? ile ?sorun çözücü, zor ve fedakarlık isteyen bir iş? olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır.Sonuçlar doğrultusunda, okul müdürlerinin, okul yöneticiliği algılarının, öğrencilikten öğretmenliğe ve müdürlüğe geçiş sürecinde, olumsuzdan olumluya doğru değişmesinin nedenlerinin belirlenmesi; okul müdürlerinin, okul yöneticiliği algılarını yansıtmak üzere, metafor listesinden birden fazla metafor seçmelerinin istendiği araştırmaların yapılması, geliştirilen önerilerden bazılarıdır.Anahtar Kelimeler: Okul yöneticiliği, metaforik algı, öğrencilik, öğretmenlik, müdürlük.
dc.description.abstractThe aim of study is, to find school principal?s school management perceptions in studentship to teaching and principalship and in the studentship, teaching and to principalship process, school management perception differences. The sample of this study is consist of 46 primary and secondary education school principals Tokat/Turhal. In this study qualitative research methods were used in data analysis. Interview tecnique was used for collecting data. These data were analyzed by content analysis method.According to results, school principal?s school management perceptions in studentship to teaching and principalship, school management perceptions are changing positively. School principal?s school management perceptions in studentship is determined, ?harsh, oppressive and an inaccesible location?. In the teaching, school management perceptions are changing. School principal in teaching perceived school management, ?the problem of solver, leadership, an unnecessary bureau and directed and used?. School principals perceived school management in principalship, ?leadership, problem solver and want to work hard and sacrifice?.According to results, school principals' school management perceptions', studentship, teaching and principalship in the process of transition, changing from negative to positive, accurate determination of the causes; school principals chose more than one metaphor from the metaphor list to reflect perceptions of school management, requested research be done, some of developed proposals.Key Words: School management, metaphorical perception, studentship, teaching, principalship.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin; öğrencilik, öğretmenlik ve müdürlük dönemlerindeki okul yöneticiliğine ilişkin metaforik algıları
dc.title.alternativeSchool principals' metaphorical perceptions about school management in studentship, teaching and principalship
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMetaphor
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid402797
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid306369
dc.description.pages218
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess