Show simple item record

dc.contributor.advisorErginer, Ergin
dc.contributor.authorYar Yildirim, Veda
dc.date.accessioned2021-05-07T12:11:48Z
dc.date.available2021-05-07T12:11:48Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619277
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaöğretime devam eden öğrencilerin İngilizce yazma becerilerindeki başarı düzeylerini ve öğrenme stillerini belirleyerek, öğrenme stilleri ile yazma becerileri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada öğrencilerin öğrenme tiplerinin araştırılması yönünden, İngilizce yazma becerileri hakkında bilgi vermesi açısından; yazma ile öğrenme stilleri arasında ilişki olup olmadığı açılarından uygulayıcılar ve ilgili alan yazın açısından önemli görülmektedir.Araştırma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Anadolu Lisesi, Anadolu Kız Meslek Lisesi, Anadolu Öğretmen Lisesinde öğrenim gören dokuzuncu sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Toplamda 99 öğrencinin 28'i Anadolu Lisesinde, 27'ü Anadolu Kız Meslek Lisesinde, 44'ü de Anadolu Öğretmen Lisesinde öğrenim görmektedirler. Araştırmada veri toplama araçları olarak, ?Öğrenme Tipleri Testi?, ?Yazma Öncesi ve Yazma Beceri Testleri? kullanılmıştır. Çalışmada bilgi toplama aracı olarak kullanılan Öğrenme Tipleri Testi ilk olarak Vester tarafından geliştirilmiştir. Türkiye'de ise ilk uyarlamalar Ültanır ve Ültanır ve Erginer tarafından yapılmıştır. Aynı modelleme ile test araştırmacı tarafından yeniden geliştirilmiş, testin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Yazma öncesi ve yazma beceri testi, öğrencilerin öğrenim gördükleri 9. sınıf programının hedef ve kazanımlarını içeren kullandıkları kaynak kitap ve MEB (2007) ortaöğretim programında 9. sınıf yazma kazanımları göz önüne alınarak hazırlanmıştır. Araştırmanın ölçme araçları için geçerlik kanıtları uzman görüşü alınarak kapsam geçerliği ile sağlanmıştır. Güvenirlik çalışması için uygulanan ölçme araçları için iç tutarlık anlamında güvenirliğini belirlemek için Cronbach Alpha değeri hesaplanmıştır.Araştırma verilerinin analizinde öğrenme tipleri testi beceri puanları için (f) ve (%) değerleri alınmış, ayrıca her bir becerinin aritmetik ortalaması (x) bulunmuştur. Öğrenme tipi tercihlerinin birbiriyle olan ilişkileri, öğrenme tipleriyle yazma becerileri arasındaki ilişkileri, ön yazma ile yazma becerileri arasındaki ilişkiyi, hesaplamak için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu kullanılmıştır. Yazma becerisinin diğer değişkenleri yordamasına ilişkin Regresyon analizi yapılmıştır.Araştırma sonucuna göre, öğrenciler dokunduklarının % 71'ini, gördüklerinin % 68'ini, okuduklarının % 41'ini, işittiklerinin de % 28'ini, hem okuyup, hem işitip, hem görüp, hem de dokunduklarının % 70'ini aklında tutmaktadırlar. Öğrencilerin yazma becerilerinin puanları ortalamalarının % 60 civarında kaldığı görülmektedir. Öğrencilerin öğrenme tipleriyle (görme, okuma, işitme, dokunma, kombine) önyazma, yazma becerileri arasında anlamlı bir ilişki görülmemektedir.Öğrencilerin öğrenme tipleri diğer araştırmaların da desteklediği gibi dokunsal ağırlıklı olması durumu, uygulamada görev yapan diğer öğretmenlerle paylaşılabilir. Dokunsal öğrenme tipine yönelik ön yazma etkinlikleri hazırlanarak, öğrencilerin yazma becerisindeki başarılarına bakılabilir.Anahtar Kelimeler: Öğrenme Tipi, Önyazma Becerisi, Yazma Becerisi, İlişki
dc.description.abstractThe purpose of this study is (1) to determine secondary school students? success levels in English writing and their learning styles and (2) to present whether there is a significant relationship between learning styles and writing skills. The research is important as it contributes to the literature in terms of studying learning styles of the students, providing information on English writing skills, and testing the relationship between writing skills and learning styles.The research is a descriptive study which employs relational survey model. Research population includes ninth grade students at Anatolian High School, Anatolian Vocational School for Girls, and Anatolian Teachership High School. A total of 99 students participated in the study (28 students from Anatolian High School, 27 students from Anatolian Vocational School for Girls, and 44 students from Anatolian Teachership High School). ?Learning Styles Test? and ?Prewriting and Writing Skills Test? were used as data collection tools of the research. Learning Styles Test was initially developed by Vester (1997). First adoptions in Turkey were produced by Ultanir and Ultanir (2002) and Erginer (2002). Prewriting and writing skills test was prepared by considering the resource books of the students in ninth grade program and writing outcomes asserted by secondary school ninth grade program of MNE (2007). Content validity of the measurement tools were assured by consulting to expert opinions. In terms of reliability analysis, Cronbach?s Alpha is calculated to determine the internal consistency of the measurement tools.In the data analysis of the research, (f) and (%) were calculated for skill scores of the learning style test and also arithmetic average (x) of each skill was found. Pearson product-moment correlation coefficient was used to test the interrelations among learning style preferences, the relationship between learning style and writing skills, and the relationship between prewriting and writing skills. Regression analysis was performed to predict writing skill on other variables.According to the results of the study, the students remember 71% of what they touch, 68% of what they see, 41% of what they read, and 18% of what they hear. Moreover, students can recall 70% of what they read, hear, see, and touch. It is observed that average scores of students for writing skills is approximately 60%. There is no relationship between the students? learning styles (seeing, reading, hearing, touching, and combined) and prewriting and writing skills.As supported by other studies, the fact that the students? learning styles are predominantly tactile can be shared with other teachers in practice. Prewriting activities for tactile learning style can be prepared and the students? success in writing skills can be assessed.Keywords: Learning Style, Prewriting Skill, Writing Skill, Relationshipen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin ingilizce yazma becerileri ile öğrenme tipleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between secondary school ninth grade students' writing skills and learning styles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmHand kerchief
dc.subject.ytmLearning styles
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmWriting skills
dc.identifier.yokid404842
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296455
dc.description.pages222
dc.publisher.disciplineEğitimde Program Geliştirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess