Show simple item record

dc.contributor.advisorArdıç, Kadir
dc.contributor.authorTinaz, Zeynep Dilara
dc.date.accessioned2021-05-07T12:11:45Z
dc.date.available2021-05-07T12:11:45Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619266
dc.description.abstractAhlak, insanın var olduğu her zaman ve mekanda üzerinde tartışılmaya değer bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Köklerinin 2000 yıl öncesine dayandığı düşünülen iş ahlakı da insanlığın zihnini meşgul eden ve üzerinde giderek daha fazla tartışılan bir kavramdır.Sanayi devriminin yaşanması, iş ahlakı kurallarının gerekliliğine ve iş ahlakının bir disiplin olarak doğuşuna zemin hazırlamıştır. İşletmelerin, faaliyetlerini uzun dönemli yürütebilmesi için kurallara uyması zamanla bir gereklilik haline gelmiştir. İşletmenin en önemli kaynağı olan insana hak ettiği değerin verilmeye başlanmasıyla da iş ahlakı, yönetimin ilgi çeken konularından biri olmuştur.Hizmet sektöründe faaliyet gösteren birer işletme olan eğitim kurumları yarının beşeri kaynağını yetiştirmekte ve bir ülkenin geleceğine yön vermektedir. Eğitim kurumlarında çalışan idareci ve öğretmenlerin meslek ahlakına ilişkin görüşleri bu açıdan önemlidir.Bu araştırmanın ilk amacı orta öğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin meslek ahlakına aykırı davranışlara ilişkin görüşleri (algıları) ile bu davranışları meslektaşları arasında gözlemleme düzeyine ilişkin görüşleri arasında farklılık olup olmadığını tespit etmektir. Araştırmanın ikinci amacı öğretmenlerin meslek ahlakına ilişkin algı düzeylerini ölçmek ve meslek ahlakına ilişkin algı düzeyi ile demografik özellikler arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın üçüncü amacı ise meslek ahlakına aykırı davranışların öğretmenler arasında görülme derecesini ve meslek ahlakına aykırı davranışların görülme derecesi ile demografik özellikler arasında bir ilişki olup olmadığını tespit etmektir. Araştırma sonuçlarına göre idareci ve öğretmenlerin meslek ahlakına ilişkin farkındalıkları yüksek düzeydedir. Ancak öğretmenler arasında meslek ahlakına aykırı davranışlardan bazıları kısmen, bazıları orta düzeyde bazıları da çoğunlukla görülmektedir. Öğretmenlerin meslek ahlakına ilişkin algı düzeyleri ve meslek ahlakına aykırı davranışları meslektaşları arasında gözlemleme derecesi ise bazı demografik değişkenlere göre farklılık göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Ahlak, İş ahlakı, Öğretmenlik Meslek Ahlakı
dc.description.abstractEthics in human being?s time & place has been met as a valuable consept for discussing. Also, that is roots comes 2000 years ago has been thought of business ethics is a consept wich has been occupied of human?s mind & discussed more & more.Industrial revolution has prepareal the base of appearing the Professional ethics as a dicipline & its necessity. It have been necessery at timy that companies must obey to continue their facilitiy at long period. Business ethics has been one of the interesting subject of management with human which is the most important resource of companies has been beginning of deserved importance.Education instuties which facilitatiy in the sector of service educate future man?s resource & orientate future of any country: About business ethics managers? & teachers? thoughs working at educational institue are impotent fort hat purpose.The first purpose of this study is to determine whether there are differences between secondary school?s teachers? thoughts about behaviors against professional ethics & their thoughts about these behaviors of their collegues or not. Second purpose is to measure the level of perception of teachers? thoughts about Professional ethics & to appear whether there is relation between level of perception about professional ethics & demografic features or not. The third one to determine whether there is relation level of appearance of behavior against professional ethics between teachers & demografic features or not. According to results of research awareness of teachers about Professional ethics is high level. Howewer, some of behavior against professional ethics partially, some of them middle level, some of them mostly appeared between teachers. Accordig to some demografic factor, there is difference between level of teachers? perception about Professional ethics & of their sight behavior against professional ethics between their collagues.Key words: Ethics, Business Ethics, Teacher?s Professional Ethicsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİş ahlakı ve Tokat ortaöğretim kurumlarında görev yapan idareci ve öğretmenlerin meslek ahlakına ilişkin algılarına yönelik bir uygulama
dc.title.alternativeBusiness ethics and Tokat secondary schoool's manager and teachers' professional ethics perception about an aplication
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMorality
dc.subject.ytmBusiness ethic
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmProfessional ethics
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTokat
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.identifier.yokid412110
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302153
dc.description.pages294
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess