Show simple item record

dc.contributor.advisorYayar, Rüştü
dc.contributor.authorGül, Deniz
dc.date.accessioned2021-05-07T12:11:38Z
dc.date.available2021-05-07T12:11:38Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619235
dc.description.abstractHedonik fiyat modeli heterojen bir malın özelliklerinin fiyat üzerindeki etkisini incelemek amacıyla kullanılır. Bu model heterojen bir malın fiyatının, onu oluşturan farklı özelliklerden her birinin marjinal fiyatının toplamından oluştuğunu varsaymaktadır. Bu varsayım doğrultusunda yapılan çalışmada Mersin ilinde bulunan apartman dairelerinin satış fiyatının belirlenmesinde etkili olan her bir değişkenin marjinal etkisi ve satış fiyatına katkısı araştırılmıştır.Bunu yaparken de öncelikle konutun fiziksel, çevresel özelliklerinden ve konut piyasası özelliklerinden bahsedilmiştir. Ardından konuta ilişkin yapılan tanımlamalardan yola çıkarak konut özelliklerini içeren bir anket hazırlanıp, Mersin ilinde emlakçılarla yüz yüze görüşme suretiyle uygulanmıştır. Elde ettiğimiz veriler hedonik fiyat modelinde kullanılan logaritmik doğrusal model yardımıyla analiz edilmiştir. Analiz sonucunda elde ettiğimiz verilerle de sonuçlar elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Konut Piyasası, Hedonik Teori, Hedonik Fiyat Modeli
dc.description.abstractHedonic pricing model has been used for the purpose of analyzing the effect of a heterogeneous good?s features upon the price. This model assumes that the price of a heterogeneous good occurs from the total of the marginal price of each different feature that constitutes this price. In the study carried out towards this assumption, there has been researched the contribution of each variable that has been efficient on determination of flats taking place in the province of Mersin upon the marginal effect and sale price.While carrying out this, there has been dealt primarily with physical, environmental features and housing market features of the flat. Then there has been prepared a questionnaire based upon the definition identified to the house including flat properties. It has been performed through interviewing to the estate agents face to face. Acquired data have been analyzed by the help of the log-linear model that is used in hedonic pricing model. Results have been obtained with the data acquired at the end of the analysis.Key Words: Housing Marketing, Hedonic Theory, Hedonic Pricing Modelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonometritr_TR
dc.subjectEconometricsen_US
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleKonut fiyatlarına etki eden faktörlerin hedonik modelle belirlenmesi: Mersin ili örneği
dc.title.alternativeDetemining factors affecting housing prices with hedonic model: a case of Mersin provience
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness Administration Faculty
dc.subject.ytmEconometrics
dc.subject.ytmEconometric models
dc.subject.ytmEconomy
dc.subject.ytmMersin
dc.subject.ytmHousing prices
dc.identifier.yokid442488
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid325963
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineİktisat Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess