dc.contributor.advisor | Karkacıer, Osman | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Soner | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:11:31Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:11:31Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2019-03-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619205 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada geçmişten geleceğe birçok neslin yetişmesinde temel kaynak olan öğretmenlerin iş tatminlerini etkileyen faktörlerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma, Tokat İl merkezinde ilköğretim ikinci kademe ve ortaöğretim okullarında çalışmakta olan öğretmenleri kapsamakta ve 286 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Minnesota İş Tatmin Ölçeği (MSQ) kısa formu ile Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Yapılan analizlerde cinsiyet, medeni durum, çalıştıkları okul sayısı, idari görev yapıp yapmama, çalıştığı okul kademesi, lisansüstü eğitim, hizmet içi eğitim, branşıyla ilgili literatür takibi değişkenleri ile iş tatmini arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Yaş, çocuk sayısı, hizmet yılı, branş dersi, gelir düzeyi, ek iş yapıp yapmama, iş değiştirme isteği ve okul imkânları değişkenlerine göre ise iç kaynaklı, dış kaynaklı ve genel iş tatmin puanları arasında anlamlı bir farklılık vardır.Araştırmada; bağımsız grup t-testi, tek yönlü varyans analizi (Annova), Post-Hoc Scheffe testleri kullanılmış olup, manidarlıklar 0.5 düzeyinde sınanmıştır.Anahtar Kelimeler: İş tatmini, öğretmen, ilköğretim, ortaöğretim | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to determine the factors effecting the professional satisfaction of teachers, who are the main source to the development of a lot of generation from past to future. The scope of the study covers 286 teachers working in elementary and secondary degree schools in Tokat (central) province. Minnesota Satisfaction Questionnaire (MSQ) and Personal Information Form are used as means of data collection.No significant difference was found among the variables of gender, marital status, number of schools they work, being whether a part of administrative tasks, school degree of the working, post-graduate education, in-service training, follow up of published materials job satisfaction. There is a significant differences according to the variables among the age, the number of children, school experience, branch course, the level of income, additional income, expectance of business change, and internal and outsourced school opportunıties and general job satisfaction points.There is a significant difference among the scores of outsource and overall professional satisfaction according to variables of age, number of children, length of service, number of courses given, income level, non-teaching income, whether the in-service courses create benefits, desire to change job and education opportunities.In this study, independent group t-test, on way analysis of variance (Annova) Post-Hoc Scheffe tests were used and the significance of differences were tested at the level of 0.5.Keywords: Job satisfaction, teacher, teachers, primary education, secondary education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Çalışanların iş tatminini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Eğitim sektörü örneği | |
dc.title.alternative | Factors affecting the determination of employee job satisfaction: The case of education sector | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-01 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.identifier.yokid | 10002355 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 411819 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Sayısal Yöntemler Bilim Dalı | |