Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyer, Kubilay
dc.contributor.authorSeçgin, Yilmaz
dc.date.accessioned2021-05-07T12:11:23Z
dc.date.available2021-05-07T12:11:23Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619175
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Ankara il merkezinde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde kontrol odağının örgütsel bağlılık üzerine etkisinde personel güçlendirmenin aracılık rolünü ortaya koymaktır. Söz konusu aracılık rolü Ankara il merkezinde faaliyet gösteren 13 adet dört ve beş yıldızlı otel işletmesinde görev yapmakta olan toplam 268 iş görenden anket tekniği ile elde edilen verilere uygulanan hiyerarşik regresyon analizleri ile incelenmiştir.Çalışmanın sonucunda; kontrol odağı değişkenin hem örgütsel bağlılık üzerinde hem de personel güçlendirme üzerinde pozitif yönde etkisinin olduğu, ayrıca, personel güçlendirmenin örgütsel bağlılık üzerinde yine pozitif yönde bir etkisinin olduğu görülmektedir. Araştırmanın temel sorunsalı olan aracılık rolüne bakıldığında ise, personel güçlendirmenin, kontrol odağının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinde tam aracılık rolüne sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmada ayrıca demografik unsurların kontrol odağı, personel güçlendirme ve örgütsel bağlılık üzerinde farklılıklara neden olduğu görülmektedir. Öğrenim durumu, iş görenlerin bulundukları otelde çalışma süreleri ve gelir değişkenleri kontrol odağı üzerinde farklılığa neden olurken, medeni durum, çocuk sahibi olma, iş tecrübesi ve iş görenlerin bulundukları otelde çalışma süreleri örgütsel bağlılık üzerinde; cinsiyet, öğrenim durumu, oteldeki bölüm, iş tecrübesi ve iş görenlerin bulundukları otelde çalışma süreleri personel güçlendirme üzerinde farklılığa neden olmaktadır.Anahtar Kelimeler: Kontrol odağı, personel güçlendirme, örgütsel bağlılık.
dc.description.abstractThe aim of this study is to put forth the role of mediation of the empowerment on the affect of locus of control onto the organizational commitment in the four and five stars hotel organizations operating in the province of Ankara. The role of mediation mentioned has been examined with hierarchical regression analyses which were applied to the data obtained from 268 transactors, who are working in 13 four and five stars hotel organizations operating in the city centre of Ankara, with questionnaire tecnique. At the end of the study; it has been seen that locus of control has a positive affect on both the organizational commitment and besides, the empowerment has an affect onto the organiztional commitment. But when it has been looked at intermediary role which is the basic problem of the research, it has been understood that the empowerment has a complete intermediary role on the affect of organizational commitment in the locus of control.In the study; it has also been seen that demographic factors causes the differences on locus of control, empowerment and organizational commitment. While the educational status of the employers, the working period of them in the hotel at present and income variables cause the differences on the locus of control, marital status, having children, experience and the working period of them in the hotel cause the diference on the organizational commitment; sex, educational status, the department at the hotel, experience and the working period of the employers at the hotel cause the difference on the empowerment.Key Words: Locus of control, empowerment, organizational commitment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKontrol odağının örgütsel bağlılık üzerine etkisinde personel güçlendirmenin aracılık rolü: Ankara il merkezindeki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe mediating role of empowerment on the affect of locus of control onto the organizational commitment: A survey on four and fi̇ve stars hotel in the city centre of Ankara
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10026856
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid456081
dc.description.pages174
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess