Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Osman
dc.contributor.authorSinan, Olcay
dc.date.accessioned2020-12-03T17:50:19Z
dc.date.available2020-12-03T17:50:19Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61915
dc.description.abstractFen eğitimindeki çalışmaların önemli bir bölümünün uygulanan öğretiminkavramsal anlamaya olan etkisi ve öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgıları ileilgili olduğu görülmektedir. Değişik nedenlerle kavram yanılgılarının meydanageldiğini ve bunların sonraki öğrenmeler için bir engel oluşturduğunu yapılanaraştırmalar ortaya koymaktadır.Bu çalışmada, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının proteinler ve protein senteziile ilgili kavramsal anlama düzeylerinin öğretim öncesi, sonrası ve altı ay sonrasındatespit edilmesi amaçlanmıştır. Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi FenBilgisi Öğretmenliği programındaki toplam 88 öğrenci bu çalışmaya dahil edilmiştir.Öncelikle, uzman görüşü de alınarak, proteinler ve protein sentezi konusu ile ilgilikavram analizi yapılmıştır. Analiz sonuçları göz önünde bulundurularak altı sorulukbir kavramsal anlama testi hazırlanmış ve ön, son ve geciktirilmiş son test şeklindeuygulanmıştır. Öğrencilerin araştırma kapsamındaki kavramlarla ilgili fikirlerinidaha detaylı bir şekilde ortaya koyabilmek amacıyla toplam 19 öğrenci ile görüşmeyapılmıştır. Ayrıca uygulanan geleneksel öğretim süreci katılımsız gözlem tekniği ileortaya konulmaya çalışılmıştır.Çalışmadan elde edilen verilerle yapılan analizler sonucu Fen Bilgisiöğretmen adaylarının proteinler ve protein sentezi ile ilgili kavramları anlamada bazızorluklar çektiği ve geleneksel öğretimin bu sorunları aşmada yetersiz kaldığısaptanmıştır. Özellikle protein sentez süreci ve proteini oluşturan yapılarla ilgiliöğretmen adaylarının önemli kavram yanılgılarına sahip oldukları görülmüştür. Öteyandan geleneksel öğretim yönteminin proteinlerle ilgili bazı temel kavramlarınöğrenilmesinde önemli başarılar sağladığı ve öğretimden altı ay sonraki sonuçlarındaha da yüksek olduğu da saptanmıştır.Çalışmanın son aşamasında, elde edilen bulgular ışığında öğrencilerinkavramları daha iyi anlamalarına yönelik öneriler sunulmuştur.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Kavramsal Anlama, Kavram Yanılgıları,Protein, Protein Sentezi, Biyoloji Eğitimi, Öğretmen Yetiştirme
dc.description.abstractIt is seen that an important part of the studies in science education isconcerned with the effects of conducted instruction on students? conceptualunderstanding and misconceptions they have. Researches conducted indicate thatmisconceptions can be originated from various reasons and they are obstacles forsubsequent learning.In this study, it was aimed to determine the effects of traditional teaching onconceptual understanding levels of primary science teacher candidates on protein andprotein synthesis before, at the end and after six months of instruction. The subject ofthe study included 88 primary science candidates from Balikesir UniversityNecatibey Education Faculty department of primary science teacher education.Firstly, according to the views of the expert in the area, concept analysis was carriedout about protein and protein synthesis. Considering the concept analysis results, asix-item conceptual understanding test was prepared and administered as pre, postand delayed post-tests. In order to reveal the subjects? idea about research topicsdeeply, nineteen students were interviewed individually using semi-structuredinterview approach. In addition, the process of traditional instruction applied wasanalyzed by non-participant observation technique.As a result of analysis done with the findings obtained from the study, it wasdetermined that the primary science teacher candidates had some difficulties inunderstanding concepts about protein and protein synthesis and traditional instructionwas insufficient to overcome these problems. Especially, it was revealed that thecandidates had severe misconceptions about the process of protein synthesis andstructures of protein. On the other hand, it was discovered that traditional instructionwas successful in learning of some basic concepts concerning proteins. Furthermore,the outcomes of instruction were higher after six months than post instruction period.Finally, some suggestions relating to better understanding of concepts werepresented with the support of the findings obtained from this study.KEY WORDS: Conceptual Understanding, Misconceptions, Protein, ProteinSynthesis, Biology Education, Teacher Trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının proteinler ve protein sentezi ile ilgili kavramsal anlamaları
dc.title.alternativePreservice primary science teachers' conceptual understanding about proteins and protein synthesis
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProteins
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmMisconception
dc.identifier.yokid9015566
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid176682
dc.description.pages217
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess