Show simple item record

dc.contributor.advisorKırtepe, Selçuk
dc.contributor.authorKarabağ, Riza
dc.date.accessioned2021-05-07T12:11:10Z
dc.date.available2021-05-07T12:11:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-12-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619122
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, din anlayışı bağlamında öğretmenlerin din anlayışına yönelik tutumlarını ampirik verilere dayandırarak tespit etmek ve elde edilen verileri din sosyolojisi sistematiği açısından değerlendirmektir. Betimsel nitelik taşıyan araştırma, survey (alan taraması) tipi bir araştırma modeli kullanılarak yapılmıştır. Çalışmanın evrenini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Amasya ili Merzifon ilçesi sınırları içinde yer alan, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 909 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, `Dini Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 15.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi, anova ve kuruskal vallis testlerinden yararlanılırken nitel verilerin analizinde içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin kişisel, mahallî ve yetişme tarzı farklılıklarına rağmen, toplumumuzda yaşanan hızlı ve etkili sosyokültürel değişim ve dönüşüm sürecinden farklı düzeylerde etkilendikleri ve muhafazakâr yönelimler yanında, modern liberal yönelimlerden de etkilendikleri, araştırmada kullanılan değişkenler açısından sergiledikleri dini tutumlarda her iki kültürün hâkim unsurlarını kişiliklerinde taşıdıkları görülmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine teacher's attitudes towards religious understanding basing on empirical datas in the context of religious understanding and to evaluate the data obtained from the point of the systematic sociology of religion. The research with a descriptive character was conducted using a survey-type research model. 909 teachers working on primary, secondary and high schools depending on the Ministry of Education and located in the borders of Merzifon town, Amasya country create working system. `Religious Attitude Scale` was used in research. In research, SPSS 15.0 package software was used. While t-testi, anova and kuruscal wallis tests were used in the analysis of data, content analysis was done in the analysis qualitative data. According to research results, despite teacher's personal, local and upbringing differences, it is seen that they are affected from the rapid and effective socio-cultural change and transformation processes taking place in our society at different levels and besides conservative tendencies,they are also affected from modern liberal orientation, from the point of the variables used in the study, they carry the dominant elements of both culture in their personality in their religious attitudes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleİlköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin din anlayışı: Merzifon ilçesi örneği
dc.title.alternativeReligion understanding of the teachers working in the primary and secondary schools : Instance of Merzifon district
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-23
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmReligion
dc.subject.ytmUnderstanding of religion
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmReligious conducts
dc.subject.ytmReligious sociology
dc.identifier.yokid10104493
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid442632
dc.description.pages269
dc.publisher.disciplineDin Sosyolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess