Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyer, Kubilay
dc.contributor.authorKaraca, Abdulkadir
dc.date.accessioned2021-05-07T12:11:07Z
dc.date.available2021-05-07T12:11:07Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-09-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619111
dc.description.abstractÖZETRekabetin had safhada olduğu günümüzde şirketler başarılı olmak için kaynaklarını daha etkili kullanmak zorundadırlar. Örgütlerin en önemli kaynaklarının insan kaynakları olduğu varsayımından hareketle, örgütler bu kaynaklarını etkili kullanıp, çalışanlarından maksimum verim almanın yollarını aramalıdırlar. İhtiyaçlarının giderilmesi ile motive edilen, örgütsel bağlılığı sağlanan bireylerin potansiyelinden tam anlamıyla yararlanmak mümkün olabilecektir.Bu tez çalışmasının amacı, motivasyon ve örgütsel bağlılık kavramlarını teorik olarak ele almak ve Tüdemsaş şirketi uygulaması ile aralarındaki ilişkiyi belirlemektir.Bu bağlamda çalışmanın birinci bölümünde motivasyon kavramı ele alınmıştır. Motivasyon kavramının tanımı, önemi, süreci ve etki eden faktörler ele alınarak Kavrama ait teorilere yer verilmiştir.İkinci bölümde örgütsel bağlılık kavramı ele alınmış olup, kavramın tanımı, önemi, sınıflandırılması, etki eden faktörler ve farklı yaklaşımlara değinilmiştir.Üçüncü ve son bölümde ise literatürdeki motivasyon ve örgütsel bağlılık üzerindeki çalışmalara yer verilmiş olup, Tüdemsaş' ta gerçekleştirilen anket uygulaması yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: Motivasyon, Motivasyon Teorileri, Örgütsel Bağlılık, Örgütsel Bağlılık Yaklaşımları
dc.description.abstractABSTRACTToday, since it is the time of the great competition, companies are obliged to use their sources more effectively to be successful. Considering the assumption that the most important source of organizations is humanity, organizations should find a way for getting the highest efficiency from their staff by using this source effectively. Utilization from the potential of individuals who were motivated by satisfying their needs and whose organizational commitment was provided will be possible. The aim of this thesis study is to deal the motivation and organizational commitment concepts theoretically and to determine the relationship between them by the Tudemsas company practice.In this respect, in the first part of the study, motivation concept was dealt. Theories belonging to the motivation concept were included by considering the definition, importance, process and effective factors of the concept. In the second part, organizational commitment was dealt and definition, importance, classification and the effective factors were considered and the theories belonging to the concept were included.In the third and the last part, the studies related to motivation and organizational commitment in the literature were included and the questionnaire practice performed at Tudemsas were stated.Key Words: Motivation, motivation theories, organizational commitment, organizational commitment approachesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİçsel ve dışsal motivasyonun örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeEffect of internal and external motivation on organizational commitment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-09-27
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmCommitment
dc.identifier.yokid10125429
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid457463
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess