Show simple item record

dc.contributor.advisorKaramete, Ayşen
dc.contributor.authorÇankaya, Serkan
dc.date.accessioned2020-12-03T17:50:13Z
dc.date.available2020-12-03T17:50:13Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61909
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı, ilkögretim ögrencilerine yönelik Matematik dersininoran orantı konusuyla ilgili egitsel bilgisayar oyunları gelistirerek, bu oyunlarınögrencilerin Matematik dersi ve bilgisayar oyunları ile egitsel bilgisayar oyunlarıhakkındaki tutum ve düsüncelerine etkisini incelemektir. Bu amaçla oran-orantıkonusu ile ilgili `Orantılı Tetris` ve `Orantılı Palyaço` isminde iki adet oyungelistirilmistir. Ögrencilerin Matematik dersi ve bilgisayar oyunları ile egitselbilgisayar oyunları hakkındaki tutum ve düsüncelerini belirlemek için likert tipi biranket kullanılmıstır. Gelistirilen oyunlar ve anket Balıkesir ilindeki iki lkögretimOkulunda toplam 176 ögrenciye uygulanmıstır.Ögrencilerin demografik bilgileri ve bilgisayar oyunları ile egitsel bilgisayaroyunları hakkındaki düsünceleri arasında anlamlı bir iliski olup olmadıgı, bagımsız ttesti, Mann Whitney U testi, One Way Anova testi ve Kruskal Wallis H testleri iletest edilmistir. Gelistirilen oyunların, Matematik dersi ve bilgisayar oyunları ileegitsel bilgisayar oyunlarıyla ilgili tutum ve düsüncelerinde anlamlı bir degisikligesebep olup olmadıgı Paired Samples t testi ile test edilmistir. Matematik dersi vebilgisayar oyunları ile egitsel bilgisayar oyunlarına yönelik tutum ve düsünceleriarasında anlamlı bir iliskinin olup olmadıgı Pearson Korelasyon testi ile kontroledilmistir. Oyun türleri ile Matematik dersi ve bilgisayar oyunları ile egitselbilgisayar oyunları hakkındaki tutum ve düsünceleri arasında ve anlamlı bir iliskininolup olmadıgı One Way Anova testi ve Kruskal Wallis H testi ile kontrol edilmistir.Uygulamalar sırasında ögrenciler, arastırmacı tarafından katılımcı olarakgözlenmistir.Yapılan istatistiksel testlerin sonucunda ögrencilerin Matematik dersi vebilgisayar oyunları ile egitsel bilgisayar oyunları hakkındaki tutum ve düsünceleripozitif çıkmıstır. Ancak gelistirilen Orantılı Tetris ve Orantılı Palyaço oyunlarınıoynayan ögrencilerin tutum ve düsüncelerinde anlamlı bir degisim olmadıgıgörülmüstür.Anahtar sözcükler: Egitsel bilgisayar oyunları, dijital oyun tabanlı ögrenme,bilgisayar destekli egitim/ögretim, oran orantı
dc.description.abstractThe purpose of the search is to analyze the differences of attitudes ofstudents, who played the educational computer games which was developed for thisresearch, to Mathematics course, computer games and educational computer games.For this reason, researcher developed two educational computer games, RationalTetris and Rational Clown, which are about ratio and proportion topic inmathematics education. And researcher used a likert scale survey about Mathematicscourse, computer games and educational computer games. Educational computergames and the survey were applied to 176 students in two primary schools inBalikesir, Turkey.Whether there is a meaningful relationship between students? demographicdata and students thoughts about computer games and educational computer gameswas tested with independent t test, Mann Whitney U, One Way Anova and KruskalWallis H tests. Whether educational computer games affected the student thoughtsabout Mathematics, computer games and educational computer games was testedwith Paired Samples t test. Whether there is a meaningful relationship betweenstudents? thoughts about Mathematics and students? thoughts about computer gamesand educational computer games was tested with Pearson Correlation test. Whetherthere is a meaningful relationship between game types and students thoughts aboutMathematics, computer games and educational computer games was tested with OneWay Anova and Kruskal Wallis H test. Researcher observed the students as aparticipant while the research was being applied to them.According to results from statistical tests, students? thoughts to Mathematicscourse, computer games and educational computer games became positive. But therewasn?t any change in thoughts of students who played Rational Tetris and RationalClown.Keywords: Educational computer games, digital game based learning,computer aided education, computer aided instruction, ratio and proportionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOran-orantı konusunda geliştirilen bilgisayar oyunlarının öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunları hakkındaki düşüncelerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of computer games developed about ratio and proportion topic on students thoughts about mathematics course and educational computer games
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmEducational games
dc.identifier.yokid9016237
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid177882
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess