Tarih öğretmenlerinde selçuklu algısı: (Tokat örneği)
dc.contributor.advisor | Göksu, Erkan | |
dc.contributor.author | Yağmur Usta, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:11:02Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:11:02Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619090 | |
dc.description.abstract | Ortaöğretim (lise) tarih dersi öğretmenlerinde Selçuklu Algısı üzerine gerçekleştirilen bu araştırmanın çalışma grubunu Tokat Anadolu Lisesi, Tokat Milli Piyango İhya Balak Fen Lisesi, Tokat Merkez İMKB Sosyal Bilimler Lisesi, Tokat Anadolu İmam Hatip Lisesi, Arif Nihat Asya Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi, Tokat Meslek ve Teknik Anadolu Lisesi, Mehmet Akif Ersoy Anadolu Lisesi, Gazi Osman Paşa Lisesi, Cumhuriyet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Tokat Bilim Sanat Merkezi, Mahperi Hatun Teknik ve Anadolu Liseleri tarih öğretmenleri oluşturmaktadır. Tokat il merkezinde 2014/2015 eğitim–öğretim yılında görev yapmakta olan 20 lise tarih öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda yapılan bu çalışma da örtaöğretim (lise)tarih dersi öğretmenlerinin Selçuklu Tarihi ve Selçuklular konusundaki algıları, bu algılarını etkileyen değişkenler ile Selçuklu tarihi ve Selçuklular konusundaki bilgiyi biriktirme ve aktarma deneyimleri hakkındaki görüşleri ortaya konulmuştur. Araştırmada, tarih dersi öğretmenlerinde Selçuklu algısı hakkındaki görüşlerini daha çok öğrenmek için araştırmacı tarafından hazırlanan yarı –yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler araştırma sorularının ortaya çıkardığı sonuca göre değerlendirilerek, araştırmanın örneklem grubunu oluşturan ortaöğretim (lise) tarih öğretmenlerinin görüşlerinden de alıntılar yapılmış aynı zamanda bulgular, yorumlarda düzenli bir şekilde değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda ise ortaöğretim(lise)tarih öğretmenlerinde Selçuklu Devletine dair çok fazla ilgileri ve meraklarının olmadığı saptanmıştır. Ayrıca ortaöğretim (lise) tarih öğretmenlerinin Selçuklu Devleti hakkında bilgiyi biriktirme ve aktarma konusunda yetersiz kaldıkları sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Selçuklu Tarihi, Algı, Tarih Öğretmeni | |
dc.description.abstract | The working group of this research, conducted on the Seljuk Perception on secondary (high) school history teachers consist of Tokat Anadolu High School, Tokat İhya Balak Milli Piyango Science High School, Tokat Center İMKB Social Siciences High School, Tokat Anadolu İmam Hatip High School, Tokat Vocational and Technical High School, Mehmet Akif Ersoy Anadolu High School, Gazi Osman Paşa High School, Cumhuriyet Vocational and Technical High School, Tokat Science and Art Center, Mahperi Hatun Vocational and Technical High School. 20 high school history teachers who work in Tokat Provincal center during 2014/2015 participated. For the purpose of this study; perceptions about the Seljuk and Seljuk History and variables affecting this perception and Seljuk history and information about the Seljuks views on collecting and transferring experience of the secondary (high) school history teachers' has been demonstrated.In this research, to learn more about their views of history teachers on the perception of the Seljuk semi-structured interview form, prepared by the researcher, was used. The data obtained were evaluated according to the results of the research questions posed, the research sample group forming the secondary (high school) in view of the history teacher also performed excerpts; and at the same time findings are evaluated on a regular basis in the comments. As a result of research it was found to be of much interest and curiosity about the Seljuk Empire of secondary (high school) history teachers. In addition, it was concluded that information on the Seljuks, inadequate in accumulation and transfer of the secondary (high school) teachers.Key Words: Selcuk History, Perception, History Teaching | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Tarih öğretmenlerinde selçuklu algısı: (Tokat örneği) | |
dc.title.alternative | Selçuklu perception in history teachers: (Tokat example ) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tarih Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Seljuks | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | History teaching | |
dc.subject.ytm | History lesson | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.identifier.yokid | 10102905 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 443508 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Ortaçağ Tarihi Bilim Dalı |