Titrasyon konusunun teknoloji destekli öğretimi
dc.contributor.advisor | Asker, Erol | |
dc.contributor.author | Çağlar, Serdar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:50:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:50:11Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61908 | |
dc.description.abstract | Bilindiği gibi günümüzde toplumlar hızla değişmektedir. Toplumların budeğişimi, teknolojiyi ve iletişim alanındaki gelişmeleri beraberinde getirmektedir.Öğretim alanındaki sorunların çözümünde karşılaşılan zorlukları aşmada, gelenekselyaklaşımların yetersiz kaldığı düşünülürse, günümüzde en iyi yaklaşım bilgiteknolojilerinin sağladığı olanaklardan yararlanmaktır.Teknolojinin ve bilgisayar tabanlı eğitim sistemlerinin hızla gelişimi gereküniversitelerde gerekse ilk ve orta dereceli eğitim kurumlarında uygulanabilecekyepyeni öğretim tekniklerinin oluşturulabilmesine olanak sağlamıştır.?BilgisayarDestekli Eğitim? de teknolojinin yeni ve etkin olarak kullanılabildiği bir öğretimtekniği olarak karşımıza çıkmaktadır.Bu çalışmada, üniversite genel kimya derslerinde Asit ? Baz konusununöğretimde bilgisayar destekli ve geleneksel öğretim yöntemlerinin etkinliklerininkarşılaştırılması amaçlanmıştır.Dersin başında bütün sınıflara Kimya Dersine Yönelik Tutum Ölçeği(KDYTÖ), Bilgisayar Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği ve öğrencilerin önbilgilerini kontrol etmek için Asit ? Baz konu ön testi uygulanmıştır. Asit ? Bazkonusu, deney gruplarında bilgisayar destekli öğretim ile kontrol gruplarındageleneksel öğretim ile işlenmiştir.Öğretim sonrasında deney ve kontrol gruplarının hepsine KDKT son testolarak uygulanmıştır ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Yapılan karşılaştırmalardandeney gruplarının kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: Teknoloji Destekli Öğretim, Asit ? Baz, Kimya Öğretimi,Titrasyon. | |
dc.description.abstract | Societies have changed rapidly with the development in the information andcommunication technology. As we think about the inefficiency of traditionalinstruction to overcome the obstacles in the teaching process, one of the bestapproaches is the utilization of information and communication technology.The development of the technology and computer mediated educationsystems leads to exploring new teaching techniques that can be used at university,primary and secondary classroom settings. Computer assisted education has beengaining acceptance as one of the technology used effectively in education systems.In this study, comparison of the effectiveness of Computer AssistedInstruction (CAI) and traditional instruction in teaching Acid-Base unit at universitylevel General Chemistry courses has been aimed.At the beginning of the first lesson, the students have been asked to completean Attitude toward Chemistry Survey (ACS), an Attitude toward Computer UsingSurvey (ACUS), and an Acid - Base Subject Test (CECT) as the pre-test. Acid ?Base Subject has been taught to the experimental group using CAI method while thecontrol group has been taught using traditional instruction methods.At the end of instructions, CECT has been re-administered as the post-test toboth experimental and control groups and the results have been compared. Theresults of CECT suggest that the experimental groups did better than the controlgroups.Key Words: Technology Based Instruction, Acid ? Base, ChemistryTeaching, Titration. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kimya | tr_TR |
dc.subject | Chemistry | en_US |
dc.title | Titrasyon konusunun teknoloji destekli öğretimi | |
dc.title.alternative | Technology assisted instruction of titrations subject in university | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kimya Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Chemistry teaching | |
dc.subject.ytm | Titration | |
dc.identifier.yokid | 9016215 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 177861 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |