Show simple item record

dc.contributor.advisorAsker, Erol
dc.contributor.authorÇağlar, Serdar
dc.date.accessioned2020-12-03T17:50:11Z
dc.date.available2020-12-03T17:50:11Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61908
dc.description.abstractBilindiği gibi günümüzde toplumlar hızla değişmektedir. Toplumların budeğişimi, teknolojiyi ve iletişim alanındaki gelişmeleri beraberinde getirmektedir.Öğretim alanındaki sorunların çözümünde karşılaşılan zorlukları aşmada, gelenekselyaklaşımların yetersiz kaldığı düşünülürse, günümüzde en iyi yaklaşım bilgiteknolojilerinin sağladığı olanaklardan yararlanmaktır.Teknolojinin ve bilgisayar tabanlı eğitim sistemlerinin hızla gelişimi gereküniversitelerde gerekse ilk ve orta dereceli eğitim kurumlarında uygulanabilecekyepyeni öğretim tekniklerinin oluşturulabilmesine olanak sağlamıştır.?BilgisayarDestekli Eğitim? de teknolojinin yeni ve etkin olarak kullanılabildiği bir öğretimtekniği olarak karşımıza çıkmaktadır.Bu çalışmada, üniversite genel kimya derslerinde Asit ? Baz konusununöğretimde bilgisayar destekli ve geleneksel öğretim yöntemlerinin etkinliklerininkarşılaştırılması amaçlanmıştır.Dersin başında bütün sınıflara Kimya Dersine Yönelik Tutum Ölçeği(KDYTÖ), Bilgisayar Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği ve öğrencilerin önbilgilerini kontrol etmek için Asit ? Baz konu ön testi uygulanmıştır. Asit ? Bazkonusu, deney gruplarında bilgisayar destekli öğretim ile kontrol gruplarındageleneksel öğretim ile işlenmiştir.Öğretim sonrasında deney ve kontrol gruplarının hepsine KDKT son testolarak uygulanmıştır ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Yapılan karşılaştırmalardandeney gruplarının kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: Teknoloji Destekli Öğretim, Asit ? Baz, Kimya Öğretimi,Titrasyon.
dc.description.abstractSocieties have changed rapidly with the development in the information andcommunication technology. As we think about the inefficiency of traditionalinstruction to overcome the obstacles in the teaching process, one of the bestapproaches is the utilization of information and communication technology.The development of the technology and computer mediated educationsystems leads to exploring new teaching techniques that can be used at university,primary and secondary classroom settings. Computer assisted education has beengaining acceptance as one of the technology used effectively in education systems.In this study, comparison of the effectiveness of Computer AssistedInstruction (CAI) and traditional instruction in teaching Acid-Base unit at universitylevel General Chemistry courses has been aimed.At the beginning of the first lesson, the students have been asked to completean Attitude toward Chemistry Survey (ACS), an Attitude toward Computer UsingSurvey (ACUS), and an Acid - Base Subject Test (CECT) as the pre-test. Acid ?Base Subject has been taught to the experimental group using CAI method while thecontrol group has been taught using traditional instruction methods.At the end of instructions, CECT has been re-administered as the post-test toboth experimental and control groups and the results have been compared. Theresults of CECT suggest that the experimental groups did better than the controlgroups.Key Words: Technology Based Instruction, Acid ? Base, ChemistryTeaching, Titration.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleTitrasyon konusunun teknoloji destekli öğretimi
dc.title.alternativeTechnology assisted instruction of titrations subject in university
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKimya Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.subject.ytmTitration
dc.identifier.yokid9016215
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid177861
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess