Üç aşamalı soru tipi geliştirilerek ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin ses konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Demirci, Neşet | |
dc.contributor.author | Efe, Seda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:50:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:50:09Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61906 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Fen veTeknoloji dersi ses konusundaki kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu çalışma,Balıkesir ili merkezinde bulunan on üç ilköğretim okulunda toplam 1420 (738 erkek,682 kız) ilköğretim beşinci sınıf öğrencisi ile 2005?2006 öğretim yılındagerçekleştirilmiştir. Araştırmada konu ile ilgili olarak geliştirilerek üç aşamalıkavramsal bir test ile fen ve teknoloji dersine karşı tutum ölçeği kullanılmıştır.Bunlara ek olarak, 45 öğrenci ile ses konusuna ilişkin kavramlara yönelik yarıyapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir.Elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistiklerle birlikte t-testikullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, ilköğretim beşinci sınıföğrencilerinin ses ve ses konusuna ilişkin kavramlarla ilgili birçok eksik ya da yanlışbilgiye sahip oldukları bulunmuştur. Elde edilen kavram yanılgıları literatürçalışmaları ile benzerlik göstermekle birlikte literatürde olmayan bazı kavramyanılgılarına da rastlanmıştır. Ayrıca, genel olarak öğrencilerin fen ve teknolojidersine karşı tutumları olumlu olmakla birlikte erkek öğrencilerin tutumları kızlaragöre daha olumlu olduğu bulunmuş bu sonuç ise istatistiksel olarak anlamlı çıkmıştır(t1418 = 2,027; p<0,05).ANAHTAR KELİMELER: Fen eğitimi, ses konusu ile ilgili kavram yanılgıları, üçaşamalı test, ilköğretim beşinci sınıf öğrencileri.. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to find out fifth-year primary students?misconceptions about the sound subject. This study was carried out in 13 differentprimary schools with a total of 1420 fifth-grade primary school students (738 male,682 female) at Balıkesir (Turkey) in 2005?2006 educational years. In the study, athree-tier conceptual test related to sound concepts and an attitude inventory testtoward science and technology was used. In addition to this, 45 students wereinterviewed by using semi structure ways related to sound concepts.The data obtained in this study were analyzed by using generally descriptivestatistics and also t-test. According to analyzed results, it is found that fifth-yearprimary school students have many misconceptions and lack of information about thesound subject. Though their misconceptions related to sound subject are similar tothose of found in the literature, some misconceptions are noted here first time in theliterature. Meanwhile, in general students attitudes toward science and technologycourse are found positive, on the other hand, boys showed more positive attitude thangirls, and this result was statistically significant (t1418 = 2,027; p<0,05).KEYWORDS: Science education, misconceptions about sound concepts, three-tiertest, fifth grade primary school students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üç aşamalı soru tipi geliştirilerek ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin ses konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Developing three-tier conceptual test to determine fifth -year primary school students misconceptions about sound subject | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9016073 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 177865 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |