Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıçer, Tuğba
dc.contributor.authorElibol, Fatih
dc.date.accessioned2021-05-07T12:10:49Z
dc.date.available2021-05-07T12:10:49Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-12-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619041
dc.description.abstractBu çalışma, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Engelli Bakım Hizmetleri Dairesi Başkanlığı'na bağlı olarak faaliyet gösteren resmi ve özel bakım merkezlerinden hizmet alan bedensel engellilerin algıladıkları hizmet kalitesi düzeyini ve hizmet kalitesinin boyutlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşmak için yüz yüze anket tekniğinden yararlanarak 25 farklı ilden kolayda örneklem yöntemiyle belirlenen 354 bakım merkezi sakininden veri toplanmıştır. Çalışmada kullanılan veri toplama aracı, Servperf Hizmet Kalitesi Ölçeği'ne engelli bakımı alanındaki şartlar dikkate alınarak 11 madde eklenmesiyle geliştirilmiştir. Çalışmada hizmet kalitesinin boyutlarını belirlemek için açıklayıcı faktör analizinden yararlanılmıştır. Katılımcıların hizmet kalitesi ile ilgili değerlendirmelerini ve algılanan hizmet kalitesinin demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için ise aritmetik ortalama, standart sapma istatistiklerinden ve fark testlerinden yararlanılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the levels and dimensions of the perceived service quality by the disabled people residing in public and private care centers operating under the Ministry of Family and Social Policies, Presidency of Disabled Care Service Department, and General Directorate of Disabled and Elderly Services. Data were collected from 354 care center residents in 25 cities that were selected by convetence sampling to determine participants. The questionnaire was developed by adding 11 items to the `Servperf Service Quality Scale` considering the conditions in the field of disabled care service sector. In the study Explanatory Factor Analysis was used to determine the dimensions of service quality. Various number of analytical methods including arithmetic mean, standard deviation statistics, One Way Anova, t test were used to determine the participants' evaluations of service quality and the perceived service quality of the participants with respect to demographic and corporate characteristics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyal Hizmetlertr_TR
dc.subjectSocial Servicesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de yatılı engelli bakım merkezlerinde hizmet kalitesinin ölçülmesi
dc.title.alternativeService quality measurement of disabled care houses in Turkey
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-12-07
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCaregivers
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.subject.ytmContinuous maintenance
dc.subject.ytmPhysical handicappeds
dc.subject.ytmRehabilitation centers
dc.subject.ytmQuality measuring
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmPatient-centered care
dc.subject.ytmPerson in need of nursing
dc.subject.ytmSocial service institutions
dc.identifier.yokid10171816
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid498080
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess