Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyüz, İbrahim
dc.contributor.authorOkçu, Yeşim
dc.date.accessioned2020-12-03T17:50:04Z
dc.date.available2020-12-03T17:50:04Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61902
dc.description.abstractÇalısmanın amacı, alternatif bir degerlendirme aracı olarak gelistirilenportfolyoların (ögrenci ürün dosyalarının) matematik derslerinde kullanımınınögrenci basarısına ve tutumuna olan etkisini arastırmaktır. Arastırma, 2005-2006ögretim yılının ikinci yarıyılında 9. sınıfta ögrenim gören toplam 31 ögrenci ileyapılmıstır. Yapılan denklestirme testi ve I. dönem notlarına göre ögrencilerin 16'sıdeney grubunu, 15'i ise kontrol grubunu olusturmustur. Matematik derslerinde,deney grubunun degerlendirilmesinde alternatif degerlendirme yöntemlerinden olanportfolyo degerlendirme, kontrol grubunun degerlendirilmesinde ise gelenekseldegerlendirme yöntemleri kullanılmıstır. Veri toplama aracı olarak; denklestirmetesti, matematik basarı testi, matematik tutum ölçegi, ögrenciler tarafından hazırlananürün dosyaları ve portfolyo degerlendirme anketi kullanılmıstır. Arastırmadan eldeedilen veriler nitel ve nicel olarak incelenmistir. Çalısma sonunda, ögrencilertarafından gelistirilen portfolyoların matematik egitiminde degerlendirme amaçlıkullanılmasının geleneksel degerlendirme yöntemlerine göre ögrenci basarısını veögrenci tutumunu olumlu yönde etkiledigi, ancak dosyanın hazırlanmasındaögrencilerin bir takım sıkıntılar yasadıgı sonucuna ulasılmıstır.Anahtar Kelimeler: Alternatif degerlendirme, geleneksel degerlendirme, portfolyodegerlendirme.
dc.description.abstractThe aim of this work is expressing the affect of the portfolios (student resultfiles) which are developed as an alternative assessment tool when used inmathematics lessons on student success and attitude. The research is done in thesecond term of 2005-2006 education year with 31 students of 9 th class. On the basisof the balancing test results and first term grades, 16 of the students formed theexperimental group and 15 of them formed the control group. In mathematic lessons,while evaluating the experimental group portfolio assessment which is one of thealternative assessment methods is used but for control group traditional assessmentmethods are used. As the data collector instrument; the balancing test, mathematicachievement test, mathematics attitude scale, result files which are prepared bystudents and a portfolio assessment questionary is used. The gained data from theresearch is examined as qualitative and quantitative.As a result of the work, usage ofthe portfolios developed by students in mathematic education for the aim ofassessment, affects the achievement and attitudes of students in a positive way butduring the preparation of the file the students may have some problems.Keywords: Alternative assessment, traditional assessment, portfolio assessment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleMatematik eğitiminde portfolyo değerlendirme
dc.title.alternativePortfolio assessment in mathematics education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9016942
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid177862
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess