Show simple item record

dc.contributor.advisorTopchubaev, Kubatalı
dc.contributor.authorÖztürk, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-07T12:10:46Z
dc.date.available2021-05-07T12:10:46Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619029
dc.description.abstractÖZETYaşam boyu eğitim kavramının tartışıldığı ve bilgiye ulaşmada sınırsız imkânların olduğu günümüzde, Kur'an Kurslarının da bu değişim ve gelişime ayak uydurması gerekmektedir. Geçmiş dönemlerde yapılan eğitim sistemi öğrencilerin ve velilerin isteklerini karşılamada yetersiz kalabilir. Bu gerçekler karşısında kendini yenileme faaliyetleri içindeki yaygın din eğitiminin en önemli kurumlarından biri olan Yaz Kur'an Kurslarının din öğretim programları ve hedeflediği kazanımları bakımından incelenmesi önem arz etmektedir.Tokat ili örnekleminde yapılan bu çalışmada; 2005 yılından itibaren uygulamaya konulan Yaz Kur'an Kursları Öğretim Programı amaçlarının öğrenciler açısından gerçekleşme düzeyi, bunu etkileyen faktörler ve uygulamadaki problemler araştırılmıştır. Araştırmamızın sonucunda; tüm öğrenme alanlarında son test puanlarının ön test puanlarından yüksek olduğu görülmekte, yaz Kur'an kursu öğretim programı amaçları Kur'an, İtikat, İbadet, Siyer ve Ahlak derslerinde gerçekleşmektedir. Öğrencilerin bitirdiği sınıf, DKAB dersine karşı ilgi düzeyleri, dini kitap okuma durumu, katıldığı kurs türü, Kur'an kursuna geliş amacı ve kurs süresince takip ettikleri `Dinimi Öğreniyorum` isimli ders kitabı öğrencilerin başarıları üzerinde olumlu yönde etkili olan faktörlerdir.Çalışmamızın Yaz Kur'an Kursları program geliştirme ve öğretim faaliyetlerine, DİB' in ilgili birimlerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Yaz Kur'an Kursları, Yaz Kur'an Kursları Öğretim Programı, Kur Sistemi, Başarı Testi
dc.description.abstractABSTRACTToday, in which the concept of education is discussed throughout life and there is limitless opportunities in access to information, the Quran courses must adapt to this change and development. The education system made in the past may be insufficient to meet the demands of students and parents. This study is important in terms of the analysis of religious education, which is one of the most important institutions in the religion programs of the summer Koran courses, and in terms of its goals.In this study, which is applied to the sample of Tokat, the purpose of realization of the program level of summer Koran courses implemented since 2005, and the problems the implementation and the factors affecting it have been investigated.As a result of the study,it appears that in all learning areas the last scores are higher than the previous ones and the purposes of the summer Koran courses curriculum are occured in the courses of Koran, Faith, Worship, Prophetic Biography and Ethics. Students's graduated class, their interest levels of religious education classes, religious reading status, type of course, which was attended, the purpose of the attendance of Coran courses and the textbook entitled `Learning My Religion` are factors that impact positively on the achievements of the students.It is expected that this study will contribute to the development and training activities of Summer Koran courses and MFA's respective units.Keywords: Summer Koran Courses, The Curriculum of Summer Koran Courses, Course System, Achievement Testen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTokat ilindeki yaz Qur`an kurslarının öğretim programı amaçlarının gerçekleşme düzeyine dair bir alan araştırması
dc.title.alternativeA field study on the level of actualization the purposes of the summer Koran courses curriculum in Tokat
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-07
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmKoran schools
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmTokat
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmReligious teaching
dc.identifier.yokid10177197
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid502222
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess