Sivas`ta dokumacılık
dc.contributor.advisor | Aykun, İbrahim | |
dc.contributor.author | Atmaca, Salime | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:10:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:10:44Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-01-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619021 | |
dc.description.abstract | Her sanat dalı, her sanat eseri toplumsal hayat içinde vardır ve anlamlıdır. Ontolojik temeli toplumsal hayattır. Dokumacılık sanatı da tüm diğer sanat dalları gibi toplumsal hayat içinde meydana gelmiş, etnografiden ekonomiye, coğrafyadan sosyolojiye ve tarihe kadar geniş bilgi dalları skalasına konu edilmiştir. Sanat ve sanat eğitimi içinde var olduğu tarihsel ve toplumsal koşullardan bağımsız olarak ele alınamaz. Bu nedenlere dayanarak geçmişten geleceğe taşınan Türk dokumacılığı yaratıcılık ve yenilikçilik olgularını günümüzde de oluşturmaktadır.Bu çalışmamın amacı, dokumacılığın ekonomik hayat içinde ve ev ekonomisinden, ulusal ve uluslararası ekonomiye kadar olan yerini, onun tüm anlamları ile bir sanat eseri olduğunu dikkatten kaçırmadan değerlendirmektir. Dokumacılık bir evin üretim, tüketim, para, sağlık, evlilik hayatı gibi konularına dayanmaktadır. Dokuma toplumun gündelik ihtiyacını karşılamak için oluşturulmuştur. Çalışmam üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Sivas ilinin tarihi hakkında ve coğrafi konumu hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde dokumacılık ve dokumacılık türleri üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde ise dokumacılığın tarihsel gelişimi, Osmanlıda dokumacılık, Sivas'ta dokumacılık ve giyim-kuşam konuları değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | Every art branch, each piece of art is in social life and meaningful. Ontological based social life. Like allother art branches, the art of weaving cameto life in social life, and ethnography has been the subject of a scale of information branch esranging from economics, geography to sociology and history. It can not be hand ledindependently of the historical and social conditions in which art and art educationexist. Based on the sereasons, Turkish weaving, which is carried forward from the pastto the future, also createst hecases of creativity and innovation.The purpose of my study is tocarefull ye valuate the place of weaving in economic life and home economics, national and international economics, with allits meanings as a work of art. Weaving is based on the subjects of a house such as production, consumption, money, health, marital life. Weaving has been created to meet the every day needs of the society.My work consists of three parts. In the first chapter, information about the history of Sivas province and its geographical position is given. In the second part, types of weaving and weaving are emphasized. In the third chapter, historical development of weaving, weaving in Ottoman, weaving in Sivas and clothing-dressing were evaluated. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | El Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Crafts | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Sivas`ta dokumacılık | |
dc.title.alternative | Weaving in Sivas | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-24 | |
dc.contributor.department | Tarih Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sivas | |
dc.subject.ytm | Weaving | |
dc.subject.ytm | Weavings | |
dc.subject.ytm | Weaving art | |
dc.subject.ytm | Turkish handcrafts | |
dc.subject.ytm | Handicrafts | |
dc.identifier.yokid | 10186005 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 503157 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Yakınçağ Tarihi Bilim Dalı |