Show simple item record

dc.contributor.advisorÜzel, Devrim
dc.contributor.authorÖzdemir, Emine
dc.date.accessioned2020-12-03T17:49:27Z
dc.date.available2020-12-03T17:49:27Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61864
dc.description.abstractİlköğretim sekizinci sınıf matematik dersi kapsamındaki ?Yüzey Ölçüleri ve Hacimler? ünitesinin RME' ye dayalı öğretiminin öğrencilerin başarılarına etkisinin araştırıldığı ve öğretime yönelik öğrenci görüşlerinin alındığı çalışmada ön-sontest kontrol gruplu deneysel desen ile nitel veri birleşiminden oluşan karma araştırma deseni kullanılmıştır.Çalışma 2007-2008 öğretim yılında yetmiş dört sekizinci sınıf öğrencisi arasından deney ve kontrol grupları üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubuna RME temelli matematik öğretimi kullanılarak, kontrol grubuna ise geleneksel yöntem ile öğretim yapılmıştır.Veri toplama aracı olarak denkleştirme testi, matematiksel başarı testi (ön test ve son test), yarı yapılandırılmış görüşme formu ve yapılandırılmış değerlendirme formu kullanılmıştır. Başarı testinden elde edilen veriler ilişkisiz örneklemler için t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda RME' ye dayalı matematik öğretiminin, geleneksel yöntemle yapılan öğretimden daha etkili olduğu ve RME' nin temel ilkelerinin yerine getirilmesine yönelik öğrenci görüşlerinin olumlu yönde olduğu görülmüştür.Öğrencilerle yapılan görüşmeler sonucunda genel olarak konunun önceki öğrenmelere göre çok daha iyi anlaşıldığı, ezber yapmadıkları için yorumlama becerilerinin geliştiği, kendilerini matematik ve geometride daha yeterli gördükleri ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin matematiğe ve geometriye yönelik tutumlarının olumlu yönde geliştiği ve matematik derslerinin RME' ye dayalı öğretim ile gerçekleştirilmesi konusunda öğrencilerin hemfikir oldukları ve bu yönde öneriler geliştirdikleri görülmüştür.ANAHTAR KELİMELER : Gerçekçi Matematik Eğitimi / Yapısalcılık / Matematik ve Geometriye Yönelik Tutum
dc.description.abstractIn this research, the effect of RME based instruction of the unit of ?Surface Areas and Volumes? in the primary mathematics curriculum of the eighth grade, on the student achievement was searched and the learners? thoughts of the instruction was taken. The research model of the study includes pretest-posttest control group design and qualitative data gathering procedures- a mixed research design approach.The research was done on control and experiment groups consisting of seventy-four eighth grade students who were randomly identified in the year of 2007-2008. Traditional method was applied to control group while RME supported Mathematics education was applied to the experiment group. Post-test was applied the both groups at the end of teaching.Equating test, mathematical achievement test (pretest-posttest), semi instructed interview form and instructed observation form was used for gathering the data. At the end of the study, the data put forward that teaching through RME supported education is more effective than traditional method and the participants? aspects of main principles of RME was effective on expermental group.Qualitative results of the study pointed out that learners?understanding was beter than previous learnings. Learners developed interepretation skills because of not learning by heart, learners saw themselves that they were much more competent in mathematics and geometry achievement. Learners deveopled positive attitudes towards Mathematics and geometry and thought that the course would be continued on RME supported education and developed propositions for this direction.KEY WORDS : Realistic Mathematics Education / Constructivism / Attitudes Towards Mathematics and Geometryen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGerçekçi matematik eğitimine (RME) dayalı olarak yapılan ?yüzey ölçüleri ve hacimler? ünitesinin öğretiminin öğrenci başarısına etkisi ve öğretime yönelik öğrenci görüşleri
dc.title.alternativeThe effect of the instruction based on realistic mathematics education (RME) of the unit of surface measures and volumes on student achievement and learners? thoughts about the instruction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.identifier.yokid317678
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid237542
dc.description.pages196
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess