Algısal öğrenme stillerinin yabancı dilde kelime öğrenmeye ve hatırlamaya etkisi
dc.contributor.advisor | Bedir, Gülay | |
dc.contributor.author | Bektaş Bedir, Sevgi | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:01:45Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:01:45Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617370 | |
dc.description.abstract | Öğrencilerin öğrenme stillerinin yabancı dilde kelime öğrenmeye etkisinin olduğu düşünülmektedir. Bu araştırma ile Ticaret Meslek Lisesi öğrencilerinin öğrenme stilleri belirlendikten sonra bu öğrenme stillerine göre yapılan öğretimin yabancı dilde kelime öğrenmeye ve hatırlamaya etkisine bakılmıştır.Araştırma katılan öğrencilerin algısal öğrenme stillerini (görsel öğrenenler, işitsel öğrenenler kinestetik/dokunarak öğrenenler) belirlemeküzere ?Cohen ve diğerleritarafından geliştirilen ?Öğrenme Stili Ölçeği (Learning Style Survey (LSS)? ve kelime bilgisini ölçmek içinaraştırmacılar tarafından geliştirilen ?Başarı Testi? kullanılmıştır.Ayrıca katılımcılar tarafından bir açık uçlu soru cevaplanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Zile Ticaret Meslek Lisesi 9. Sınıf öğrencileri oluşturmuştur.Çalışmaya 55 öğrenci katılmıştır.Araştırmada ortaöğretim öğrencilerin öğrenme stil tercihlerinde birinci sırada görsel, ikinci sırada işitseller, üçüncü sırada kinestetik/dokunsal öğrenme stili olduğu tespit edilmiştir.Tercih edilen öğrenme stillerine uygun olarak belirlenenüç yönteme göre her bir öğretim etkinliğinde 8 kelime öğretilmiştir. Tüm öğretim etkinlikleri tamamlandıktan hemen sonra, 1-hafta sonra ve 1 ay sonra olmak üzere toplam üç tane sontest yapılmıştır. Uygulanan başarı testlerinden bir tanesi (Türkçeden İngilizceye çevirme) kelime öğrenmeyi, diğeri ise (çoktan seçmeli) kelime hatırlamayı ölçmektedir.Bulgular bize şu sonuçları vermiştir. Tüm son testlerde öğrencilerinen iyi kelime öğrenme ve hatırlamaları karma öğrenme yöntemiyle gerçekleşmiştir. Toplamda yabancı dilde kelime öğrenmesi ve hatırlaması en düşük görsel yönteminin kullanımında gerçekleşmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğrenme Stilleri, Bilişsel Stiller, Yabancı Dilde Kelime Öğretimi | |
dc.description.abstract | It is thought that learning styles have an effect on learning foreign language. This study aims to determine effects of perceptual learning styles on L2 vocabulary learning and retention.Learning style preferences were assessed inthe current study through the section of Cohen et al.?s Learning StyleSurvey (LSS) corresponding to the perceptual modalities and achievement tests developed by the researcher was used to assess vocabulary learning and retention. And an open-ended question is tried to answered by participants.Study group of this research included 9th classes of Zile Trade Vocational High School. 55 students participated this study. Results show that students have mostly visual learning style, then verbal learning style andkinesthetic/tactilelearning style.Each participants completed a learning style(visual, auditory, kinesthetic/tactile, mixed) assessment, took a vocabulary pretest, and then studied 8 words each through three conditions (most preferred learning style, least preferred learning style, and mixedmodality). After teaching sessions completed, participants took posttests immediately, after1 week, and after 1 month.Two achievement tests implemented in this study. One of them (translating words form Turkish into English) is used for to assess vocabulary learning, the other one (multiple choice test), is used for to assess vocabulary retention. Results show us; students reached greatest learning and the best retention with mixed modality instruction in all posttests. Students reached the least gain and retention with visual modality instruction in all posttests.Key Words:Learning Styles, Cognitive Styles, Teaching L2 Vocabulary | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Algısal öğrenme stillerinin yabancı dilde kelime öğrenmeye ve hatırlamaya etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of perceptual learning styles on l2 vocabulary learning and retention | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Remembering | |
dc.subject.ytm | Perceptual learning | |
dc.subject.ytm | Learning styles | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 434082 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327453 | |
dc.description.pages | 150 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimde Program Geliştirme Bilim Dalı |