Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Mehmet
dc.contributor.authorKöşe, Serap
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:42Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:42Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617360
dc.description.abstractBu araştırma ilk yardım ve temel sağlık eğitiminin, öğretmen görüşlerine göre eğitimin ilk kademesinde (1-5) etkili ve verimli bir şekilde verilip verilmediğini saptamak amacı ile yapılmıştır.Araştırma, Sivas ili merkez ilköğretim okullarında görevli 405 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında araştırmacı tarafından hazırlanan İlköğretimde `Temel Sağlık ve İlkyardım Anketi` kullanılarak toplanmıştır.Araştırma souçlarına göre; Anketteki `hizmet içi eğitimi` sorusunu cevaplayan öğretmenlerden sadece 166 (%41)'sinin hizmet içi eğitim aldığı tespit edilmiş. 235 (%59)'inin ise temel sağlık ve ilkyardım konusunda herhangi bir hizmet içi eğitim almadıkları tespit edilmiştir.Hizmet içi eğitim alan öğretmenler programın içerik boyutuna yönelik olumlu yaklaşmışlar bu da istatistiksel olarak önemli çıkmıştır.Ankete katılan öğretmenlerin temel sağlık ve ilkyardım konusunda kazanımlarla, içerikle, ölçme-değerlendirme ile ilgili olumlu görüş bildirdikleri tespit edilmiştir.Ancak eğitim ortamları ile ilgili olumsuz görüşler bildirdikleri tespit edilmiştir.Okul ve kurumlar ile yapılan etkinliklerin öğrenci üzerinde olumlu bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen-veli-okul idaresi iş birliğinin de ilk yardım ve temel sağlık konularında eitime olumlu katkısı olduğu tespit edilmiştir.Eğitim fakültesi, eğitim enstitüsü ve ğretmen okullarından mezun olan öğretmenler temel sağlık ve ilkyardım konularında aldıkları eğitimlere daha olumlu yaklaşmışlar bu da istatistiksel olarak anlamlı çıkmıştır. (p<0,05)Öğretmenler sağlık davranışı geliştirirken en çok ailenin etken olduğunu belirtmişlerdir. Sonrasında ise dersler- üniteler, etkinlikler gelmektedir. Dördüncü sırada ise sosyo ekonomik düzeyin etken olduğunu düşünmektedirler.Ayrıca öğretmenlerin ilköğretim 1-5 sınıflarda temel sağlık ve ilkyardım eğitiminin daha etkili ve verimli olması konusundaki önerileri; uzman eğitimcilerin olması, uygulamalı eğitim, özel eğitim alanları, okul alt yapısı, görsel materyallerin kullanılması, müfredatın zenginleştirilmesi ve ailelerin eğitimi şeklinde tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İlköğretim Programı, Sağlık Eğitimi, İlkyardım Eğitimi
dc.description.abstractThis research first aid and basic health education, teachers ' views of education than in the first stage (1-5) is an effective and efficient way, whwther with the aim to determine made.Reserach, Sivas province in the central primary schools officer 405 class teacher was carried out. The data for the 2011-2012 academic year by the researcher prepared in Primary education `Basic Health care and First Aid Survey using the` collected.The results of the research, according to the Survey of `in-service` training the question of the respondent teachers only 166 (%41) were had in-service training have been identified. 235 (%59) of the basic health care and first aid in any in-service training have taken have been identified.In-service training of the teachers of the program content, the size of the positive yaklasmislar this is also statistically significant has emerged.The survey of the participating teachers in basic health care and firs aid on the achievements, the content, the assesment related to the positive opinion of the reporting have been identified. According to the data of the survey the participating teachers in general, the acquisition and related to the content of the positive view of reporting, but for educational environments related to the negative opinions which have been identified.Schools and institutions with the activities of the student on the positive effects have been identified. The teacher, the parenti the school administration, the business union of first aid and basic medical training in the positive contribution that have been identified.The faculty of education, institute of education and the teacher schools, graduted from the teachers, basic health care and first aid issues received training in a more positive yaklasmislar this is also statistically significant deployments (p<0,05)The teachers of the health behaviour in developing most of the family is reported to have. After the courses-units, activities. In the fourth place, while the socio-economic level factor to believe that.Also teachers of the primary grades 1-5 basic health care and first aid training more effective and fruitful in the recommendations; expert trainers to be applied education, special education, school infrastucture, visual materials to use, the curricula in prospecting and families, and the education of the form have been identified.Key Words: Primary Education Programs, Health Education, First Aid Trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim programlarının ilk yardım ve temel sağlık eğitimi açısından incelenmesi: Sivas ili örneklemi
dc.title.alternativeSummary primary programmes in first aid and basic health education in terms of the examination
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmHealth education
dc.subject.ytmFirst aid
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.identifier.yokid10003996
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350206
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineEğitimde Program Geliştirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess