Show simple item record

dc.contributor.advisorCoşkun, Hasan
dc.contributor.authorYilmazer, Zehra
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:42Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:42Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617359
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, kukla modeli kullanılarak geometri öğretiminin ilköğretim 8. sınıf geometrik cisimler konusunda öğrencilerin matematiğe yönelik tutumu üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2011- 2012 öğretim yılında Sivas İli MEB'e bağlı bir devlet okulunun 8. sınıfında öğrenim gören 70 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak `Matematik İle İlgili Düşünceler Anketi` kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi, bağımlı gruplar t-testi ve tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır.Araştırma sürecinde araştırmacı tarafından geliştirilen etkinliğin (kukla modeli kullanılarak geometri öğretimi) uygulandığı gruba deney grubu, düz anlatım ve soru-cevap yöntemleri gibi öğrencilerin daha az aktif olduğu geleneksel öğretim yöntemi yöntemlerinin uygulandığı gruba kontrol grubu denilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre deney ve kontrol grubunun matematiğe yönelik tutumları uygulama yapılmadan önce eşit düzeydedir. Geleneksel öğretim yöntemiin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin matematiğe yönelik tutum puanları arasında uygulama öncesi ve sonrasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Kukla modeli kullanılarak geometri öğretimi yapılan deney grubu öğrencilerinin matematiğe yönelik tutum puanları uygulama sonunda anlamlı bir artış göstermiştir. Deney grubunda yer alan kız ve erkek öğrencilerin matematiğe yönelik tutum puanları uygulama sonunda birbirine çok yakın düzeyde bulunmuştur. Deney grubu kız öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrası matematiğe yönelik tutum puanları arasında farklılık görülmezken deney grubu erkek öğrencilerin matematiğe yönelik tutum puanları arasında anlamlı bir farklılık vardır. Uygulama sonunda erkek öğrencilerin matematiğe yönelik tutum puanları uygulama öncesine göre anlamlı bir artış göstermiştir.Deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencilerinin matematiğe yönelik tutum puanları uygulama sonunda karşılaştırılmış ve deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Uygulanan yöntemin ve cinsiyetin, öğrencilerin matematiğe yönelik tutum puanları üzerindeki ortak etkisinin istatistiksel açıdan anlamlı olmadığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İlköğretim matematik, geometri, eğitsel kukla, matematiğe yönelik tutum
dc.description.abstractThis study aims to determine the influence of geometry instruction with puppet model over students? attitudes against math through instruction on geometrical figures at 8th grade. Research sample consists of 70 students studying at the 8th grade of a state school running under the supervision of the Ministry of National Education in the province of Sivas. `Opinions about Math` questionnaire has been utilized as the data collection tool. As for data analysis, descriptive statistics, independent groups t-test, dependent groups t-test, and one-way ANOVA have been employed. Through out there search the group that has been instructed with the new method (geometry instruction with puppet model) developed by there searcher has been noted as the experimental group while the other one which continued the ireducation through traditional instructional methods such as lecture, and Q&A (with students being more passive) has been recorded as the control group. According to the results of there search, both experimental and control groups had same kind and level of attitudes towards math prior to the study. Pre-test attitude scores of the control group, instructed through traditional methods, have not changed significantly after the study. On the otherhand, pre-test attitude scores of the experimental group, instructed through puppet model, have shown a statistically significant increase following the implementation of the study. Attitude scores of both female and male students in the experimental group have been determined to be very close at the end of the study. While no significant change has been noted between the pre-test attitude scores of the female students in the experimental group and their post-test scores, attitudes of male students in the experimental group towards math have been modified drastically. Upon completion of the study, a statistically significant change between the pre-test and post-test attitude scores of male students has been documented. A comparison between the post-test attitude scores of the students in the experimental group and control group has revealed a positive and significant increase on behalf of those in the experimental group. The joint influence of both the instructional method and the gender of students has been identified to have no statiscal significance with respect to students? attitude scores towards mathematics.KeyWords: Primary education math, geometry, instructional puppet, attitudes towards mathematicsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleGeometri öğretiminde bir kukla modeli tasarlanması ve kukla modeli ile geometri öğretiminin matematiğe yönelik tutuma etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeDesigning a puppet model in geometry instruction and analysis of the influence of geometry instruction with puppet model over attitudes towards mathematics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmGeometry
dc.subject.ytmInstructional models
dc.subject.ytmPuppet model
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.identifier.yokid10008481
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350203
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess