Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçak, Recep
dc.contributor.authorGündaş, Ayhan
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:41Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:41Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617355
dc.description.abstractBu çalışmada lise öğrencilerinde psikolojik sağlamlığın yordayıcısı olarak benlik kurgusu ve bağlanma stillerinin rolünü incelemek amaçlanmıştır. Ayrıca lise öğrencilerinin psikolojik sağlamlık, benlik kurgusu ve bağlanma stillerinin cinsiyet, sınıf düzeyi ve kardeş sayısı değişkenlerine göre farklılaşma gösterip göstermediği araştırmanın amaçları arasında yer almaktadır.Araştırma ilişkisel tarama modeline dayanan betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır il merkezindeki liselerde öğrenim gören 376 kız, 386 erkek toplam 764 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak; ?Yılmazlık Değerlendirme Ölçeği?, ?Ailede Özerk-İlişkisel Benlik Ölçekleri? ve ?İlişki Ölçekleri Anketi? uygulanmıştır. Verilerinin analizinde t-testi, varyans analizi ve çoklu regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda lise öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeylerini benlik kurgularının önemli derecede yordadığı bulgusuna ulaşılmıştır (r= 0,39, r2 = 0,15, p<.01). Bunun yanında lise öğrencilerinin bağlanma stilleri ile psikolojik sağlamlık düzeyleri arasında anlamlı ilişki olmadığı anlaşılmıştır (r= 0,099, r2 = 0,01, p>.05). Araştırmada lise öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeyleri, benlik kurgusu ve bağlanma stillerinin bağımsız değişkenlere göre (cinsiyet, sınıf düzeyi ve kardeş sayısı) anlamlı farklılaşma olup olmadığına dair bulgulara da yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Psikolojik Sağlamlık, Benlik Kurgusu, Bağlanma Stilleri
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify the role of self-construals and attachment styles as the predictors of resilience levels of high school students. Another purpose of this study is to investigate whether high school students? self-construals, resilience, and attachment styles vary according to different variable such as gender, grade, number of siblings.Design of the study is relational screening model. The population of the research consists of 376 female and 386 male high school students, who attend the schools in the city center of Diyarbakir in 2012-2013 academic years. In order to collect data, ?Resilience and Youth Development Module?, `Autonomous-related Self-in Family Scales`, and ?Relationships Scale Questionnaire?, are applied. In order to analyze the collected data, t-test , one-way analysis of variance and multiple regression techniques were used. Results of the analysis revealed that high school students? self-construals significantly predicts their psychological resilience levels (r= 0,39, r2 = 0,15, p<.01). Furthermore, no significant relationships were found between their resilience levels and attachment styles (r= 0,099; p>.05). This study also provides the profound findings between different independent variables (gender, grade, number of sibling) for high school students? resilience, self-construals, and attachment styles.Key Words: Psychological Resilience, Self-Construals, Attachment Stylesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinde psikolojik sağlamlığın yordayıcısı olarak benlik kurgusu ve bağlanma stilleri
dc.title.alternativeThe role of self-construals and attachment styles as the predictors of psychological resilience of high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmResilience
dc.subject.ytmSelf-contruals
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.identifier.yokid10010898
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350202
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess