Show simple item record

dc.contributor.advisorİlhan, Tahsin
dc.contributor.authorYöntem, Mustafa Kemal
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:39Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:39Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617348
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı benlik kurguları, otantiklik ve özgecilik arasındaki ilişkiyi Araştırma yer alan katılımcılar 20?52 yaş aralığında ( = 33.5; S= 7.44) 104 kadın ve 116 erkek olmak üzere toplam 220 kişiden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında Otantiklik Ölçeği, İlişkisel-Bireyci-Toplulukçu Benlik Ölçeği ve Özgecilik Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma grubundan toplanan veriler SPSS 15.0 istatistik programıyla analiz edilmiştir. Araştırmada öne sürülen problemleri cevaplamak için t- testi ve aşamalı doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre özgecilik puanları cinsiyete göre farklılık göstermemektedir. Bunun yanında, özgecilik düzeyinin gelişim dönemlerine ve derneklerde gönüllü faaliyet gösterip göstermeme durumuna göre farklılaştığı bulunmuştur. Orta yetişkinler genç yetişkinlere göre; dernekte gönüllü olarak çalışanlar, dernekte gönüllü olarak çalışmayanlara göre daha yüksek özgecilik puanına sahiptirler. Yapılan çoklu doğrusal regresyon analizi bulgularına göre bireyci benlik kurgusu ve otantiklik, özgeciliği anlamlı şekilde yordamıştır. Ancak modele toplulukçu benlik kurgusu girildiğinde otantiklik ve bireyci benlik kurgusunun özgecilik üzerindeki yordama güçleri anlamsızlaşmıştır. Sonuçlar literatür ve kuramlar açısından tartışılmış, çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Benlik Kurguları, Otantiklik, Özgecilik, Bireyci Benlik, İlişkisel Benlik, Toplulukçu Benlik
dc.description.abstractThis study aims to investigate the relationships between self-construal, authenticity and altruism. Participants consist of 104 females and 116 males, aged ranged from 20-52 ( = 33.5, S = 7.44). The Authenticity Scale, Relational, Individual, Collective Self- Aspects Scale and the Altruism Scales were used to gather data. The data was analyzed with SPSS 15.0 statistics program. T-test and Hierarchic Multiple Regression analysis were used to examine the research questions. Findings showed that altruism score did not differentiate with respect to gender, the difference altruism scores were significant in terms of development stages and whether or not they did voluntary work in charity association. In other words, middle age adults have higher altruism scores comparison to young adults? scores and participants who work in charity associations have higher altruism scores comparison to participants who don?t work in charity associations. According to Hierarchic Multiple Regression analysis results altruism was predicted by individualistic self-construal and authenticity. However, when collectivistic self-construal entered the regression model, predictive powers of individualistic self-construal and authenticity were not significance on altruism. The results were discussed in terms of literature and theory, and several suggestions have been made.Key Words: Self-Construal, Authenticity, Altruism, Relational self type, Individual self type, Collective self typeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleBenlik kurguları ve otantikliğin özgecilik üzerindeki yordayıcı gücünün incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of the predictive role of the self-construal and authenticity on altruism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSelf-contruals
dc.subject.ytmAuthenticity
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmSelf-construals
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmAltruism
dc.subject.ytmEgo
dc.identifier.yokid10006254
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350205
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess