Show simple item record

dc.contributor.advisorErsözlü, Zehra Nur
dc.contributor.authorDuygu, Neslihan
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:38Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:38Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617346
dc.description.abstractBu çalışmanın genel amacı, 2005 Türkiye 5-8.sınıflar Matematik Öğretim Programlarını PISA 2009 sonuçlarına göre Türkiye ortalamasının üzerinde olan Hong Kong-Çin, Singapur, Kore, Yeni Zelanda ve Amerika'nın Matematik Öğretim Programları ile vizyon, hedef, içerik, öğrenme öğretme durumları, sınama durumları ve kazanımlar açısından karşılaştırarak benzer ve farklı yönlerin ortaya konulmasını sağlamaktır. Dünya ortalaması üzerinde başarı sergileyen Singapur, Hong Kong-Çin, Kore ve Yeni Zelanda Matematik Öğretim Programlarıyla birlikte Türkiye ile yakın sıralamada yer alan Amerika Matematik Öğretim Programının ülkemizde uygulanmakta olan program ile karşılaştırılması `sıralamadaki farklılık veya benzerliklerin matematik öğretim programlarından mı kaynaklandığı` sorusuna cevap bulabilmek için önemlidir.Çalışmada var olan durumu olduğu gibi ortaya koymak amaçlandığından tarama modeli kullanılmıştır. Ülkelerin eğitim sistemleri, matematik öğretim programlarına ait bilgiler literatür taramasıyla kütüphanelerden, makalelerden, resmi makamların internet sayfalarından ve alan yazın taramasından sağlanmıştır. Elde edilen bulgular alt problemlere ayrılıp programlar karşılaştırılarak benzerlikler ve farklılıklar belirlenmiştir. Bu bilgiler doküman analizi yöntemiyle değerlendirilerek çalışma için gerekli veriler elde edilmiştir.Araştırmanın bulgularına dayalı olarak incelenen matematik öğretim programlarının genel amacı matematiği günlük hayatlarında uygulayabilen bireylerin yetiştirilmesini sağlamaktır. Matematik Öğretim Programı hedefleri ve konu içeriği en fazla olan ülke Türkiye'dir. Türkiye Matematik Öğretim Programı dışında karşılaştırılan diğer ülkeler ispat, muhakeme ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesi ile matematiğin günlük yaşamda kullanımına daha fazla önem vermektedir. Bütün ülkelerde süreç değerlendirme önemlidir. Türkiye Matematik Öğretim Programında kazanımların öğretimi ile ilgili açıklamalar ve etkinlik örnekleri daha ayrıntılı ve kazanım sayıları daha fazladır.Anahtar Kelimeler: İlköğretim Matematik Öğretim Programı, Uluslararası Karşılaştırmalı Matematik Eğitimi, PISA, TIMSS
dc.description.abstractThis research aims to determine the similarities and differences by comparing 5-8th grades 2005 Mathematics Curriculum of Turkey, based on the results of PISA 2009 average above in Hong Kong-China, Singapore, Korea, America and New Zealand Mathematics Curriculums in terms of visions, objectives, contents, teaching and learning situation, evaluation situation and acquisitions.Above the worldwide average performance in Hong Kong-China, Singapore, Korea, and New Zealand Mathematics Curriculum along with America Mathematics Curriculum which was situated close rankings with Turkey, in comparison with the curriculum `ıs rankings due to differences or similarities of the mathematics curriculum`, it is important to find out the answer to the question. Since the actual situation is aimed to be put forward, survey method has been used in this study. Information regarding educational systems, curriculums of the countries related to the maths have been gathered from libraries by literature review, articles and Countries' Ministry web pages. The obtained findings are determined after categorizing sub-problems. The data were obtained for research by the use of document analysis method.The overall objectives of mathematics educations programs based on the findings of the study examined are to provide training for individuals applying mathematics in their daily lives. Turkey is the country with the greatest number of mathematics objectives and subject content. In Hong Kong-China, Singapore, Korea, America and New Zealand Mathematics Curriculums, more importance is given to the skills of proof, reasoning and problem solving abilities than Turkey Mathematics Curriculum. It has been detected that process evaluation is important in all countries. Information about teaching achievements and examples of activities is more detailed and numbers of acquisitions are more in Turkey Mathematics Curriculum.Key Words: Elementary Mathematics Curriculum, International Comparative Mathematics Education, PISA, TIMSSen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim matematik öğretim programlarının incelenmesi: Uluslararası bir karşılaştırma
dc.title.alternativeInternational comparative study of elementary school mathematics curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10024384
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid351003
dc.description.pages468
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess