Portfolyo kullanımının akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması
dc.contributor.advisor | Başol, Gülşah | |
dc.contributor.author | Erbay, Şeyma | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:01:37Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:01:37Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617343 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma portfolyoların akademik başarıya etkisini inceleyen, yurt içi ve yurt dışında yapılmış meta analize dahil edilme kriterlerine uygun 19 nicel çalışma ve bu çalışmalardaki farklı örneklemlere uygulanmış 41 adet kümülatif veriyi içerir. Veriler kodlama formu aracılığı ile derlenerek meta analiz yöntemiyle birleştirilmiş ve portfolyo uygulamasının akademik başarı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Kodlamaların güvenirliği için tüm kodlamalar bir yüksek lisans öğrencisi ve araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiş ve iki kodlama arası uyumun mükemmele yakın olduğu görülmüştür. Meta analize dahil edilen çalışmalardaki değişkenler ve farklılaşmalar göz önünde bulundurularak hesaplamalarda Rastgele Etkiler Modeli kullanılmıştır. Araştırmada genel ve kümülatif verilerin etki dereceleri ve varyansları hesaplandıktan sonra heterojenlik testleri yapılmış, heterojen olduğu görülen çalışmaların heterojenlik derecesini belirlemek amacıyla I² istatistik değeri hesaplanmıştır. Analizler yapılırken MetaWin 2.1 ve SPSS 17.0 paket programları kullanılmıştır.Araştırmada etki büyüklükleri arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amacıyla yayın yılı, uygulama yerleri, yayın türleri, uygulama türleri, örneklemlerin öğrenim düzeyi ve ders alanı kriterleri bağımsız değişkeler olarak belirlenmiştir. Bu değişkenler dahilinde araştırmanın sonuçları genel ve kümülatif olarak ayrı ayrı değerlendirilmiş, ikisinde de sonuçlara bakıldığında, portfolyo kullanımının akademik başarı üzerinde pozitif yönlü ve büyük ölçekli etkisi olduğu görülmüş, yapılan Q istatistiğine göre ise etki büyüklüklerinin homojen bir dağılımı olduğu saptanmıştır. Ayrıca meta analize dahil edilen çalışmaların güvenirliğini gösteren Rosenthal yaklaşımı genel değerlendirme için 960.7, kümülatif değerlendirme için 4006.7 olarak hesaplanmış, bu sonuçlara göre meta analiz çalışması analizlerinin güvenilir olduğunu görülmüştür. Bu değerlere göre mevcut meta analiz çalışmasının bulgularının geçersiz sayılabilmesi için literatürde genel veriler için en az 961 adet, kümülatif veriler içinse 4007 adet zıt değerlere sahip çalışma olması gerekir. Elde edilen hata koruma sayıları yürütülen mevcut meta analiz çalışmasının güvenilir olduğunu göstermektedir. Elde edilen hata koruma sayıları yürütülen mevcut meta analiz çalışmasında çalışma örnekleminden elde edilen sonuçlar evreni temsil etmektedir.Anahtar sözcükler: Portfolyo, Öğrenci Ürün Dosyası, Akademik Başarı | |
dc.description.abstract | This study examined the effects of portfolio use on academic achievement, applied to a total of 19 domestic and foreign quantitative studies, from different samples, 41 cumulative data meeting the inclusion criteria were recorded for the current meta-analysis. Data were complied through coding form and combined with meta-analysis for searching the effect of portfolio use on academic achievement. For the reliability of the codings, all of the codings were carried out by a graduate student and the researcher, the consistency of the results were near perfect.Considering the differences in variables in time by technological developments, it was decided that Random Effects Model would best suit the needs of the current analysis. In this research, effect sizes for general and cumulative data were calculated, then heterogenetity was tested and I² statistics were calculated for significant results to determine the degree of heterogeneity. The analyses were carried out through MetaWin 2.1 and SPSS 17.0.In this research independent variables identified as the year of publication, subject area, publication type, application type, education level and subject area of the sample criteria. The results were evaluated both in general and cumulatively, the findings indicated that portfolio use has a large scale positive impact on academic success. According to Q statistic, the effect sizes of the studies were homogenous. In addition, Rosenthal approach was calculated as 960.7 for general assessment and 4006.7 for the cumulative assessment. According to this, at least 961 studies for general, 4007 for cumulative analysis with opposite findings were needed to make the findings of the current meta-analysis void. Therefore, the number of error protection for the current meta-analysis showed that this meta-analysis study was reliable.Keywords: Portfolio, Background Material, Academic Achievement | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Portfolyo kullanımının akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması | |
dc.title.alternative | The effect of portfolio use on academic achievemet: a meta analysis | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10027269 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 364715 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı |