Sınıf öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalık ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Gökbulut, Yasin | |
dc.contributor.author | Akdağ, Murat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:01:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:01:35Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617335 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının matematik kaygı düzeyleri ve üstbiliş farkındalıkları arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca sınıf öğretmeni adaylarının matematik kaygı düzeyleri ile üstbiliş farkındalıklarının cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri üniversite, Temel Matematik dersinden aldıkları not ve üniversiteye gelmeden önce yaşadıkları coğrafi bölgelere göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim öğretim yılında Marmara, Orta Karadeniz ve Doğu Karadeniz bölgelerindeki üç farklı devlet üniversitesinde öğrenim gören 356 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak; Üstbiliş 30 ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek Cartwright-Halton ve Wells (1997) tarafından geliştirmiş ve daha sonra Wells ve Cartwright-Halton (2004) tarafından kısa formu oluşturulmuştur. Ölçeğin Türkçe uyarlaması, geçerlik ve güvenirliği Tosun ve Irak (2008) tarafından yapılmıştır. Matematik kaygısını ölçmek için, Suinn'in (1972) 'Mathematics Anxiety Rating Scale' adlı 98 maddeden oluşan ölçeğinin orijinal formundan Baloğlu (2005) tarafından geliştirilmiş olan Matematik Kaygısını Derecelendirme Ölçeği kısa formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; sınıf öğretmeni adaylarının matematik kaygı düzeyleri ile üstbiliş farkındalıkları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sınıf Öğretmeni Adayı, Matematik Kaygısı, Üstbiliş | |
dc.description.abstract | In this research, the relationship between preservice elementary teachers' math anxiety levels and their metacognitive awareness was investigated. Also, whether the preservice elementary teachers' math anxiety levels and their metacognitive awareness differed in accordance with the gender, age, the university they studied at, the score they obtained from the Basic Math course and the place they dwelled before the university was investigated. The study group of the research composed of 356 students of three different state universities in Marmara, Central Black Sea and Eastern Black Sea Region. In the research, Metacognition Scale 30 was used as the data collection tool. This scale was developed by Cartwright-Halton and Wells (2004) and its short form was generated by Wells and Cartwright-Halton (2008). The adaptation of the scale into Turkish and its validity and reliability study was done by Tosun and Irak (2008). Mathematics Anxiety Rating Scale short form of Baloğlu (2005) which was developed by the original 98 item `Mathematics Anxiety Rating Scale of Suinn (1972) was used in order to measure the math anxiety. In the analysis section, t-test and one way variance analysis (ANOVA) was used. As a result of the study; it is determined that there is a significant positive relationship between the preservice elementary teachers' math anxiety levels and their metacognitive awareness.Key words: Preservice Elementary Teacher, Math Anxiety, Metacognition | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalık ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between preservice elementary teachers' math anxiety levels and their metacognitive awareness | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Metacognitive | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Anxiety level | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 10024412 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 351000 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |