Programlandırılmış duygusal zekâ eğitiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyine etkisi
dc.contributor.advisor | Arslan, Mehmet | |
dc.contributor.author | Güven, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:01:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:01:32Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617322 | |
dc.description.abstract | Duygusal zekanın insanların iş ve özel yaşamlarında mutlu ve başarılı bireyler olmaları yolundaki etkileri ve geliştirilebilir olduğu son yapılan araştırmalarla ortaya koyulmuştur. Bireylerin yaşam kalitesini artırıcı etkisi ve geliştirilebilir olması itibariyle eğitim alanında üzerinde durulması gerektiği görülmektedir. Bu araştırmanın amacı ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin duygusal zekalarını geliştirmek üzere bir eğitim programı hazırlamak, ve hazırlanan bu programın etkililiğini sınamaktır. Bu araştırma şans yoluyla atanmış kontrol gruplu ön ve son test desen modeline dayalı deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubu, 2011-2012 eğitim-öğretim döneminde Tokat İli merkezinde bulunan Karşıyaka İlköğretim Okulu 4/B ve 4/C sınıflarında öğrenim görmekte olan 48 öğrenciden oluşmaktadır. Deney ve kontrol grubundaki tüm öğrencilere ön test ve son test uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programıyla analiz edilmiştir. İstatistiksel analizde bağımlı değişkenler ve bağımsız değişkenler t testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; ön testleri arasında anlamlı fark olmayan yani eş değer olan grupların son test puanları arasında deney grubunun lehine olacak şekilde anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu fark bize, uygulanan duygusal zeka eğitiminin deney grubunun duygusal zeka gelişim düzeyi üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaştırmıştır.Buna benzer programlar geliştirilerek eğitimin amaçladığı mutlu ve başarılı bireyler yetiştirme hedefine ulaşmada önemli ölçüde katkı sağlanabilir.Anahtar Kelimeler: Duygusal zeka, 7-13 YaĢ Duygusal Zeka Ölçeği, eğitim programı | |
dc.description.abstract | Recent studies have suggested that the emotional intelligenceplays a crucial role in being happy individuals with successful careers in their lives. Also, the studies indicate that emotional intelligence can be improved. Therefore, emotional intelligence has been considered as an important phenomenon which needs to be researced in the field of education.The purpose of this study is to propose an educational program that aims to raise emotional quotients of 4th grade students in elementary schools. The proposed program was tested to see whether it is effective in accomplishing its goals. This quasi-experimental study was conducted in 2011-2012 academic year in Karşıyaka Elementary School, located in inner –city Tokat, Turkey, with a sample consisting of 54 students from two 4th grade classrooms, 4/A and 4/B. By randomly assigning the program to the classrooms, 4-A and 4-B served as experimental and control groups, respectively. The pretest and posttest were administered to the control and experimental groups. The data were analyzed in a statistical software package, SPSS. T test statistics were used in order to test any possible patterns among the independent and dependent variables. The results suggested that the improvement from the pretest to posttest in the experimental group was statistically higher than that in the control group. Thus, the proposed programmay have an impact on improving emotional intelligence of 4th grade students. Such programs might contribute to the accomplishment of the goals of education, regarding social welfare.Keywords: Emotional intelligence, 7-13 age the scale of the emotional quotient, educational program | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Programlandırılmış duygusal zekâ eğitiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of the programmed-emotional intelligence education on the emotional intelligence level of fourth grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Emotional intelligence | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 10045909 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 361663 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |