Fen ve teknoloji öğretiminde proje tabanlı öğrenme yönteminin çevre bilgisine ve enerji farkındalığına etkisi
dc.contributor.advisor | Usta, Erdoğan | |
dc.contributor.author | Acaray, Ceren | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:01:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:01:29Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617310 | |
dc.description.abstract | Bu tezin amacı, öğrencinin aktif katıldığı ve grup tartışma tekniklerini içeren `Proje Tabanlı Öğretim Yöntemi ile çevre ve çevre koruma konusunda öğrencilerin seçtikleri bir problem ya da sorun hakkında, öğrenci projeleri hazırlanarak, öğrencilerin çevre bilgileri, çevreye karşı bilgi ve enerji farkındalık düzeyleri üzerine olan etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde, Mardin ili, Dargeçit ilçesinde Sümer İlköğretim Okuluna devam etmekte olan 28'i deney, 25'i kontrol grubu olmak üzere toplam 53 öğrenci katılmıştır. Deney grubu öğrencilerine (8/B sınıfı) işlenen ünite boyunca (4 hafta) proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ilkelerine uygun öğretim yapılmış, kontrol grubu öğrencilerine (8/A sınıfı) ise geleneksel öğretim yaklaşımına uygun öğretim yapılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, uygulama öncesi ve sonrasında 20 maddeden oluşan Sontay (2013) tarafından geliştirilen ''Çevre Bilgisi Testi'' ve 39 maddeden oluşan Morgil (2006) tarafından geliştirilen `Enerji Farkındalık Ölçeği` kullanılmıştır. Her iki gruba deneysel işlemler başlamadan önce ve deneysel işlemin sonunda 'Kişisel Bilgi Testi', 'Çevre Bilgisi Testi' ve 'Enerji Farkındalık Ölçeği' ön test ve son test olarak verilmiştir. Bu anlamda araştırma `ön test-son test kontrol gruplu` deneme modeline göre desenlenmiştir. Toplanan verilerin analizinde istatistiki işlemlerden Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon testi kullanılmıştır. İstatistiki işlemler SPSS 15.0 paket programıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre, ön-test sonuçları açısından aralarında bir fark olmayan iki gruptan, son-test sonuçlarına göre Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin uygulandığı deney grubu öğrencileri lehine bilişsel (çevre bilgisi) ve duyuşsal (enerji farkındalığı) açıdan anlamlı bir farkın ortaya çıktığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Fen ve teknoloji öğretimi, proje tabanlı öğrenme, çevresel bilgi, enerji farkındalığı. | |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis is to reveal effects of Project-based Learning Method on increase in environmental knowledge and energy awareness when the students' active participation and group discussion techniques by preparing a project on an environmental issue is used. The research was conducted on the students attended to the education institutions of Sümer İlköğretim Okulu in Dargeçit province in Mardin on 2011-2012 semesters. Totally 53 students, 25 in experimental group, 28 in control group participated to the research. Experimental group students (8/class B) were thought according to the principals of project-based learning for 4 weeks. Control group students (8/A class) were thought in traditional teaching approach.In the research, as the tools for data collection, before and after application a 20 itemed `Environment Knowledge Test` developed by Sontay (2013) and a 39 itemed `Energy Awareness Scale` developed by Morgil (2006) were used both in experimental and control group. In this sense, the model of the study is Pre-test/Post-test control group design. Data were analyzed by means of Mann-Whitney U test and Wilcoxon test by using SPSS package programme version 15.0 both in pre and post applications. As a result of the study, it was seen that there was no meaningfull difference between experimental and control grup after pre-test application. After post-test application, in the experimental group wehere the method was Project-based learning, there appeared meaningfull differences both in environmental knowledge and energy aweraness on behaflf of experimental group. Keywords: Science teaching, project-based learning, environmental knowledge, energy awareness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen ve teknoloji öğretiminde proje tabanlı öğrenme yönteminin çevre bilgisine ve enerji farkındalığına etkisi | |
dc.title.alternative | Efects of project-based learning method on environmental knowledge and energy awerenessin science teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Project based learning method | |
dc.subject.ytm | Environment | |
dc.subject.ytm | Environmental knowledge | |
dc.subject.ytm | Energy | |
dc.subject.ytm | Awareness | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.identifier.yokid | 10027779 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 361654 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |