Show simple item record

dc.contributor.advisorGökbulut, Yasin
dc.contributor.authorDirik, Ercan
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:28Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:28Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617306
dc.description.abstractBu araştırmada, birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin çoklu zekâ kuramının uygulanabilirliğine ilişkin görüşleri ve bu görüşlerin çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemi kullanılmış ve birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin çoklu zekâ kuramının uygulanabilirliğine ilişkin görüşleri uygulanan veri toplama aracı ile belirlenmiştir.Hedef evrende, Türkiye'deki birleştirilmiş sınıf öğretmenleri yer almaktadır. Veriler, bu evrenden rastgele seçilen 80birleştirilmiş sınıf öğretmeninden toplanmıştır. Araştırmada verilerin toplanması Tokat İl Milli Eğitim Müdürlüğü izni ve Tokat Valilik onayı ile yapılmıştır. Anketlerin dağıtımı, toplanması, verilerin girilmesi, analizi ve yorumlanması araştırmacı tarafından yapılmış olup veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analizlerin sonucunda, birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin çoklu zeka kuramının uygulanabilirliğine ilişkin görüşleri olumlu çıkmıştır. Ancak nitel verilerin analizinde, öğretmenlerin çoklu zeka kuramı uygulamalarından daha iyi yararlanabilmek için birleştirilmiş sınıflı okulların eksiklik ve sınırlılıklarının giderilmesi gerektiğini belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Birleştirilmiş Sınıf, Çoklu Zeka Kuramı
dc.description.abstractIn this study, Scanning method is used and data are collected through a questionnaire In this study, we aimed at putting forward the opinions of the teachers performing their duty in the combined classes about the applicability of the multiple intelligence theory and whether these opinions differ in accordance with the various variables. In this study, we used the combined researching method in which the quantitative and qualitative methods are used together; and we determined the opinions of the teachers performing their duty in the combined classes about the applicability of the multiple intelligence theory by means of the applied data collection tool.The teachers of the combined classes in Turkey are in the target universe. The data has been collected from the randomly elected 80 teachers of the combined classes from this universe. In this study, the collection of the data has been performed with the permission of the Tokat Provincial National Education Directorate and the approval of the Tokat Governorate. The researcher has performed the distribution, collection of the surveys, entering, analysis and interpretation of the data and the data have been analyzed with the SPSS software. As a result of the analyzes, it has been revealed that the opinions of the teachers of the combined teachers about the applicability of the multiple intelligence theory are positive. However, in the analysis of the qualitative data, the teachers have been stated that the deficiencies and constraints of the schools of the combined class should be eliminated for benefitting more from the applications of the multiple intelligence theory.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBirleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin Çoklu Zeka Kuramının uygulanabilirliğine ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeMultigrade class teachers' thoughts towards the application of the Multipple Intelligences of Theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmCombined classes
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMultiple Intelligence Theory
dc.identifier.yokid10086345
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid415649
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess