Güncelleştirilmiş Okul Ortamı Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
dc.contributor.advisor | Şenocak, Erdal | |
dc.contributor.advisor | Bardakcı, Salih | |
dc.contributor.author | Akgül Vardar, Funda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:01:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:01:26Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617301 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; Johnson, Stevens tarafından geliştirilen, Johnson, Stevens ve Zvoch tarafından revize edilen Güncelleştirilmiş Okul Ortamı Ölçeğinin (School Level Environment Questionnaire) Türkçeye uyarlanması ve ilk psikometrik özelliklerinin tespiti çalışmasını yapmaktır. Araştırmada iki farklı katılımcı grupla çalışılmıştır. İlk çalışma grubu ölçeğin uyarlama aşamalarına katılan uzmanlardan, ikinci çalışma grubu ise ilkokul ve ortaokullarda görev yapmakta olan öğretmenlerden oluşmaktadır. İstatistiksel analizler için SPSS 17.0 ve LISREL 8.51 paket programları kullanılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini incelemek için temel bileşenler analizine dayalı Açımlayıcı Faktör Analizi(AFA) ve en iyi olabilirliğe(maximum likelehood) dayalı Doğrulayıcı Faktör Analizi(DFA) uygulanmıştır. Ölçeğin güvenirliğinin tespiti için ise Cronbach alfa(Crα) iç tutarlılık katsayısı kullanılmıştır. Araştırma bulguları, uyarlanan ölçeğin ülkemiz araştırmacıları için kullanılmasının uygun olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Okul iklimi, ölçek uyarlaması, psikososyal okul ortamı. | |
dc.description.abstract | The objective of this study; translate to turkish language and to determine first psycometric properties of 'School Level Environment Questionnaire', revized by Johnson, Stevens and Zuoch. Two different research groups worked in the study. The first research group choosed among specialists criteria adaptation studies and the second research group gathered from 410 teachers who work in elementary and secondary school. For the statistic analyses were used SPSS 17.0 and LİSREL 8.51 softwares. Reliability of criteria coefficient was found .82. AFA and DFA is applied principal components to analysis to examine the validity of the instrument. Cronbach Alpha reliability coefficient is used for reliability of criteria. As a result of this research evidences, adaptated criteria is suitable to use for the researches in our country.Key Words: School climate, adaptation of a scale, psycho-social school environment. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Güncelleştirilmiş Okul Ortamı Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması | |
dc.title.alternative | Adaptation of the Revised School Level Environment Questionnaire into Turkish:Validity and reliability analysis | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Test adaptation | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Validity | |
dc.subject.ytm | Reliability | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Multi stimuli educational environment | |
dc.subject.ytm | Adaptations | |
dc.identifier.yokid | 10080003 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395141 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |