Show simple item record

dc.contributor.advisorEmmioğlu Sarıkaya, Esma
dc.contributor.authorÇelik, Natalia
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:24Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:24Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617293
dc.description.abstractAraştırmanın amacı Türkiye ve Rusya Federasyonu ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programlarının hedef, içerik, eğitim – öğretim süreci ve değerlendirme boyutları açısından karşılaştırılması ve programların benzer ve farklı yönlerinin incelenmesidir. Çalışmada doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır ve böylece var olan bir durumun olduğu gibi betimlenmesi amaçlanmıştır. Verilerin toplanmasında Türkiye ve Rusya Federasyonunun resmi kaynaklarının yanı sıra basılı ve internete dayalı kaynaklardan yararlanılmıştır.Türkiye ve Rusya Federasyonu ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programları incelendiğinde programların pek çok farklılık ve benzerlikler taşıdığı görülmüştür. İki program arasındaki temel farklılıklar şu şekilde sıralanabilir: Türkiye ortaöğretim İngilizce öğretim programı Rusya Federasyonu programı ile karşılaştırıldığında daha merkezi bir yapıya sahip olduğu saptanmıştır. Dolayısıyla Türkiye ortaöğretim İngilizce programı tek bir merkezde ve daha kapsamlı ve ayrıntılı bir şekilde hazırlanmaktadır. Rusya Federasyonu İngilizce öğretim programının daha esnek olduğu anlaşılmıştır. Rusya Federasyonu İngilizce öğretim programı, bölgesel ve okul farklılıkları dikkate alma olanağını sunmaktadır ve öğretmeni içerik seçme konusunda daha özgür kılmaktadır.İki programın ortak özellikleri ise günümüz gerçeklerine uygun olarak hazırlanmış olmaları, ikisinin de uygulamaya yönelik olmaları, öğrenciyi merkeze almaları ve çağdaş öğretim metotlarını ve teknolojiyi kullanmalarıdır. İki programda da kazanımların dört dil becerisinin altında sıralandığı görülmüştür. Bunlar, okuma, yazma, konuşma ve dinlemedir. Ancak Türkiye ortaöğretim İngilizce programının oluşturulmasında Avrupa Ortak Başvuru Metni dokümanından yararlandığı ve kazanımların bu dokümanda belirlenen dil becerisi düzeyleri için öngörülen aşamalı sınıflama yaklaşımına dayandığı saptanmıştır. İçeriğin kapsadığı konulara bakıldığında ise hem Türkiye, hem Rusya Federasyonu'nda içeriğin, öğrencinin içinde yaşadığı doğal ve toplumsal koşullara ve kültürel değerlere göre düzenlendiği görülmüştür. Ancak iki programda da hedef/kazanım ve içerik ilişkisini gösteren belirtke tabloları yer almamaktadır. Türkiye ve Rusya Federasyonu ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programları arasında gözlenen en belirgin farklılıkların ise değerlendirme boyutunda olduğu tespit edilmiştir. Türkiye ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programında ürün ve süreç değerlendirilmesi ile ilgili ayrıntılı açıklamalara yer verilmiştir, ancak Rusya'da sadece ortaöğretim mezunlarının ulaşmaları gereken eğitim seviyeleri sunulmuştur.Araştırma bulguları ve bu bulgulara dayanan sonuçlara göre, Türkiye'de ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programının geliştirme sürecine katkı sağlamak için önerilerde bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: karşılaştırmalı eğitim, öğretim programı, yabancı dil eğitimi
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine the similaries and the differences of the secondary school English language curricula in Turkey and in Russian Federation and to compare them with regard to the curriculum dimensions: objectives, content, teaching-learning process and evaluation. In this study, official documents of the two countries as well as other printed and web-based resources were utilized for data collection.The results of the study showed that the Turkish program is found to have a more centralized structure as compared to the Russian program.The secondary school English curriculum in Turkey is developed at a single center and in a more comprehensive and detailed manner. English curriculum in Russian Federation is more flexible. Furthermore, English curriculum in Russian Federation offers the opportunity to take into account regional and school differences and makes teachers free to choose the content.The common features of the two programs are that they both are developed in accordance with the today's realities, they are action – oriented, student – centered and they make use of modern teaching methods and technology. In both programs, the attainments are ranked in terms of the four language skills: listening, reading, speaking, and writing. However, it is detected that the Common European Framework of Reference for Languages was referred to for the development of the secondary school English curriculum in Turkey and the attainments are classified according to the scale of reference level in this document. Considering the subject matter covered by the content it is observed that the content both in Turkey and in Russian Federation is organized in accordance with the cultural values and natural and social conditions in which students live. However, in both programs tables of specifications showing the relationship between objective/attainment and content are not included.The results of the study reveal that the most significant differences between the secondary school English curricula in Turkey and Russian Federation lie in the evaluation. Detailed explanations concerning both product and process evaluation take place in the secondary school English curriculum in Turkey; whereas in Russian Federation only the levels of education to be reached by the graduates are presented.In order to contribute to the development of the secondary school English language curriculum in Turkey some recommendations were made in accordance with the research findings and the conclusions based on these findings. Key Words: comparative education, curriculum, foreign language educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye ve Rusya Federasyonu ortaöğretim ingilizce dersi öğretim programlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparative analysis of secondary school english language curricula in Turkey and Russian Federation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmComparative education
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmRussia
dc.identifier.yokid10099505
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451180
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess