Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçüker, Erdal
dc.contributor.authorCanaz, Artun Kerem
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:24Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:24Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617291
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Çiçek İlkokulu (Melbourne, Avustralya) ile Güneş İlköğretim Okulu'nu (Tokat, Türkiye) stratejik planlama süreçleri ve okul bütçesi yönetimi açılarından karşılaştırmaktır. Araştırmada, iki okulun stratejik planlarının okul yönetimi ve bütçe süreçleriyle olan ilişkisi ile gelir kaynakları ve gider kalemleri incelenmiştir. Araştırma, bir doküman incelemesi çalışmasıdır. Araştırmada dokümanlardan elde edilen veriler görüşme ve yazışma yöntemleriyle analize konu olan iki okulun müdürlerinden toplanan verilerle desteklenmiştir. Araştırmada veriler önce betimlenmiş, ardından belirlenen ölçütlerle analiz edilmiş ve yorumlanarak raporlaştırılmıştır.Araştırmanın veri toplama aşamasında, görüşme/yazışmaların gerçekleştirilmesi ve doküman toplanması eş zamanlı olmuştur. Araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak Güneş İlköğretim Okulu Müdürü ile yüz yüze, Çiçek İlkokulu müdürü ile mektupla görüşülmüştür. Doküman incelemesine tabi tutmak için, her iki okuldan stratejik planlama ve okul bütçesiyle ilgili belgeler temin edilmiştir.Araştırma sonuçları, Çiçek İlkokulu'nda okul yönetiminin stratejik planlar üzerinden yürütüldüğünü, okuldaki her tür planlama çalışmasının stratejik plan esas alınarak yapıldığını, ortaya koymuştur. Güneş İlköğretim Okulu'nda ise, stratejik planın okul yönetiminde kullanılmadığı, büyük oranda okulun yatırım donatım ihtiyaçlarının sıralandığı bir belge niteliğinde olduğu, okulun söz konusu ihtiyaçlardan doğan maliyetleri karşılamak için ek özel finansman arayışına girdiği görülmüştür.Çiçek İlkokulu'nun, yeterli miktarda kamusal kaynak alabildiği ve okul yönetiminin kaynakları kullanma konusunda yasalar çerçevesinde geniş bir hareket alanına sahip olduğu anlaşılmıştır. Güneş İlköğretim Okulu ise cari giderleri için yeterli kamu kaynağı alamamaktadır. Pek çok cari giderin karşılanmasında, okulun kullanımına açık tek gelir kaynağı okul-aile birliği bütçesidir.Anahtar Kelimeler: Eğitim Planlaması, Eğitimde Stratejik Planlama, Okul Bütçe Yönetimi, Karşılaştırmalı Eğitim
dc.description.abstractThe aim of this study was to compare Çiçek Primary School (Melbourne, Avustralya) and Güneş Primary School (Tokat, Türkiye) in terms of their strategic planning processes and school budget management. Relationship of schools' strategic plans with their school administration, budgeting, income and expenditure were analysed in the study. The method of the study was document analysis. Data from documents was supported with statements of school headmasters that gathered through interviewing and corresponding. The data was desribed, analysed according to certain criteria and interpreted respectively, finally reported.Interviewing, corresponding and collecting documents were simultaneously managed. A semi structured interviewing form was used to get opinions of the headmasters. Documents on strategic planning and budgeting were analysed.The study revealed that Çiçek Primary School was administered through its strategic plan. All levels planning were managed under the school strategic plan. As for Güneş Primary School, it was found out that strategic plan did not have any impact on administration of the school, it mainly included projects for construction and building improvement and the school had to look for extra private sources of funding for these projects.It was found out that Çiçek Primary School received sufficient amount of public funding and the scool administrators were broadly authorised to use these funds. On the other hand, the amount of public funding that Güneş Primary School received for recurent expenses was insufficient. Budget of parent-teacher association was the only source of income whic was available for these expenses.Keywords: Educational Planning, Strategic Planning in Education, School Budget Management, Comparative Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretime dair finansal çıkarımlar: Türkiye`den ve Avustralya`dan stratejik planlama deneyimleri
dc.title.alternativeFinancial inferences on primary education funding: Strategic planning samples from Turkey and Australia
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducational planning
dc.subject.ytmInstitutions of primary education
dc.subject.ytmBudgetary revenues
dc.subject.ytmFinancing
dc.subject.ytmEducation economy
dc.subject.ytmEducational planning
dc.subject.ytmPlanning
dc.subject.ytmAustralia
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmStrategic planning
dc.identifier.yokid10082402
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid415658
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Denetimi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess