İlköğretime dair finansal çıkarımlar: Türkiye`den ve Avustralya`dan stratejik planlama deneyimleri
dc.contributor.advisor | Küçüker, Erdal | |
dc.contributor.author | Canaz, Artun Kerem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:01:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:01:24Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617291 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Çiçek İlkokulu (Melbourne, Avustralya) ile Güneş İlköğretim Okulu'nu (Tokat, Türkiye) stratejik planlama süreçleri ve okul bütçesi yönetimi açılarından karşılaştırmaktır. Araştırmada, iki okulun stratejik planlarının okul yönetimi ve bütçe süreçleriyle olan ilişkisi ile gelir kaynakları ve gider kalemleri incelenmiştir. Araştırma, bir doküman incelemesi çalışmasıdır. Araştırmada dokümanlardan elde edilen veriler görüşme ve yazışma yöntemleriyle analize konu olan iki okulun müdürlerinden toplanan verilerle desteklenmiştir. Araştırmada veriler önce betimlenmiş, ardından belirlenen ölçütlerle analiz edilmiş ve yorumlanarak raporlaştırılmıştır.Araştırmanın veri toplama aşamasında, görüşme/yazışmaların gerçekleştirilmesi ve doküman toplanması eş zamanlı olmuştur. Araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak Güneş İlköğretim Okulu Müdürü ile yüz yüze, Çiçek İlkokulu müdürü ile mektupla görüşülmüştür. Doküman incelemesine tabi tutmak için, her iki okuldan stratejik planlama ve okul bütçesiyle ilgili belgeler temin edilmiştir.Araştırma sonuçları, Çiçek İlkokulu'nda okul yönetiminin stratejik planlar üzerinden yürütüldüğünü, okuldaki her tür planlama çalışmasının stratejik plan esas alınarak yapıldığını, ortaya koymuştur. Güneş İlköğretim Okulu'nda ise, stratejik planın okul yönetiminde kullanılmadığı, büyük oranda okulun yatırım donatım ihtiyaçlarının sıralandığı bir belge niteliğinde olduğu, okulun söz konusu ihtiyaçlardan doğan maliyetleri karşılamak için ek özel finansman arayışına girdiği görülmüştür.Çiçek İlkokulu'nun, yeterli miktarda kamusal kaynak alabildiği ve okul yönetiminin kaynakları kullanma konusunda yasalar çerçevesinde geniş bir hareket alanına sahip olduğu anlaşılmıştır. Güneş İlköğretim Okulu ise cari giderleri için yeterli kamu kaynağı alamamaktadır. Pek çok cari giderin karşılanmasında, okulun kullanımına açık tek gelir kaynağı okul-aile birliği bütçesidir.Anahtar Kelimeler: Eğitim Planlaması, Eğitimde Stratejik Planlama, Okul Bütçe Yönetimi, Karşılaştırmalı Eğitim | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to compare Çiçek Primary School (Melbourne, Avustralya) and Güneş Primary School (Tokat, Türkiye) in terms of their strategic planning processes and school budget management. Relationship of schools' strategic plans with their school administration, budgeting, income and expenditure were analysed in the study. The method of the study was document analysis. Data from documents was supported with statements of school headmasters that gathered through interviewing and corresponding. The data was desribed, analysed according to certain criteria and interpreted respectively, finally reported.Interviewing, corresponding and collecting documents were simultaneously managed. A semi structured interviewing form was used to get opinions of the headmasters. Documents on strategic planning and budgeting were analysed.The study revealed that Çiçek Primary School was administered through its strategic plan. All levels planning were managed under the school strategic plan. As for Güneş Primary School, it was found out that strategic plan did not have any impact on administration of the school, it mainly included projects for construction and building improvement and the school had to look for extra private sources of funding for these projects.It was found out that Çiçek Primary School received sufficient amount of public funding and the scool administrators were broadly authorised to use these funds. On the other hand, the amount of public funding that Güneş Primary School received for recurent expenses was insufficient. Budget of parent-teacher association was the only source of income whic was available for these expenses.Keywords: Educational Planning, Strategic Planning in Education, School Budget Management, Comparative Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretime dair finansal çıkarımlar: Türkiye`den ve Avustralya`dan stratejik planlama deneyimleri | |
dc.title.alternative | Financial inferences on primary education funding: Strategic planning samples from Turkey and Australia | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational planning | |
dc.subject.ytm | Institutions of primary education | |
dc.subject.ytm | Budgetary revenues | |
dc.subject.ytm | Financing | |
dc.subject.ytm | Education economy | |
dc.subject.ytm | Educational planning | |
dc.subject.ytm | Planning | |
dc.subject.ytm | Australia | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Strategic planning | |
dc.identifier.yokid | 10082402 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 415658 | |
dc.description.pages | 190 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Denetimi ve Planlaması Bilim Dalı |