dc.contributor.advisor | Koçak, Recep | |
dc.contributor.author | Özyer, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:01:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:01:23Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617290 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı; öğretmen adaylarının narsisistik kişilik özellikleri ile ahlaki olgunluk düzeyleri arasında ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Ayrıca öğretmen adaylarının narsisistik kişilik özellikleri ve ahlaki olgunluk düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından anlamlı farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek bu çalışmanın önemli amaçlarındandır. Araştırma, 2014–2015 eğitim-öğretim yılında bir üniversitenin Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 298 kız ve 138 erkek olmak üzere toplam 436 öğretmen adayından oluşan bir çalışma grubu ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından oluşturulan `Kişisel Bilgi Formu`, öğretmen adaylarının narsisistik kişilik özelliklerini ölçmek amacıyla Kızıltan (2000) tarafından Türkçeye uyarlanan `Narsisistik Kişilik Envanteri`, Şengün ve Kaya (2007) tarafından geliştirilen `Ahlaki Olgunluk Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde `Tek Yönlü Varyans Analizi, Pearson Korelasyon Analizi, Regresyon Analizi ve Bağımsız Gruplar için T-testi'nden yararlanılmıştır.Yapılan analizler sonucunda, öğretmen adaylarının narsisistik kişilik envanteri puanları ile ahlaki olgunluk ölçeği puanları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının narsisistik kişilik envanteri puanları cinsiyet, eğitim alınan bölüm, anne-babanın evli ya da boşanmış olması, ailenin manevi desteği (ilgi, sevgi, saygı vb.), günlük olarak bilgisayar, internet veya sosyal medyada geçirilen zaman ve kitap okuma sıklığına göre anlamlı bir farklılık göstermezken; sınıf düzeyi ve genellikle okunan kitap türüne anlamlı düzeyde farklılık göstermektedir. Diğer yandan, öğretmen adaylarının ahlaki olgunluk düzeyi puanları; eğitim alınan bölüm, sınıf düzeyi, anne-babanın evli ya da boşanmış olması ve genellikle okunan kitap türüne göre anlamlı düzeyde bir farklılık göstermezken; cinsiyet, ailenin manevi desteği (ilgi, sevgi, saygı vb.), günlük olarak bilgisayar-internet veya sosyal medyada geçirilen zaman ve kitap okuma sıklığına göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Narsisizm, Ahlaki Olgunluk. | |
dc.description.abstract | The main aim of this study is to examine whether there ise relationship between the narcissistic personality traits and the level of the moral maturity of them. In addition to this to study whether it varies remarkably in terms of their narcissistic personality traits and their moral maturity levels is one of the main aims. The survey was done in 2014–2015 eduaction year and in a group consisting 298 female, 138 male totally 436 candidates of teaching in a teaching department in a university.. The data of the survey was taken by a form created by the surveyor `Personal information form`, `Narcissistic Personal Inventory` which was translated into Turkish by Kızıltan (2000) to evaluate narcissistic personal traits of the candidates of teaching, `The Scale of Moral Maturity` which was developed by Şengün ve Kaya (2007) In the analysis of the data One-way Variance Analysis, Pearson Correalition Analysis, Regression Analysis and T-Test for Independent groups are used. In the analysis, it is concluded that there is a negative remarkable relationship between the narcissistic personality inventory of the candidates of teaching and the scale of moral maturity. Beside this the narcissistic personality inventory of the candidates of teaching doesn't show remarkable variables in terms of their gender, education department, parents marital status, the moral support of their parents (love,interest,respect etc.), daily internet Access, the frequency of reading but it shows remarkable variables the grades, the type of the books they read. In addition to this, it is also concluded that the scale of moral maturity of the candidates of teaching doesn't show remarkable variables in terms of their education department, the grade, the marital staus of their parents and the type of the boks they read but it shows remarkable variables in terms of their gender,the moral support of their parents (love,interest,respect etc.), the time they spent in social media and internet,the frequency of their reading.Key Words : Narcissism, Moral Maturity. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının narsisistik kişilik özellikleri ve ahlaki olgunluk düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The narcissistic personality traits of the candidates of teaching and the study of moral maturity in terms of some variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Personality traits | |
dc.subject.ytm | Narcissism | |
dc.subject.ytm | Narcissistic Personality Inventory | |
dc.subject.ytm | Moral maturity | |
dc.identifier.yokid | 10086334 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 415648 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı | |